Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
How do you drive your coffee?
Opdrachtgever:
MINI
Bureau:
JWT Amsterdam
Datum eerste publicatie:
03/09/2012
url:
http://www.creativeoverview.com/howdoyoudriveyourcoffee_nl/
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Jeena van der Heul, Ben Goedegebuur, Friso Ludenhoff, Maarten Vrouwes
Art Direction / Design:
Jeena van der Heul, Ben Goedegebuur
Copy / Redactie:
Jeena van der Heul, Ben Goedegebuur
Technische realisatie:
Trilab, thispagecannotbefound.com
Account:
Lisa Mérelle
Verantwoordelijk bij klant:
Chris Collet, Leon van Schie
Overigen:
Bas Korsten Executive Director


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Hoe krijg je hardwerkend Nederland zover om tussen 9 en 5 een proefrit te maken in een MINI? Met de brandstof waar elk kantoor in Nederland op draait: koffie. Daarom besloten we proefritten te organiseren bij de bedrijven zelf en deelnemers te trakteren op een kop koffie.

We koppelden ieders rijstijl aan een koffiesmaak. Door een speciale chip te installeren in de MINI's, waren we in staat om een perfecte analyse te maken. We analyseerden snelheid, acceleratie, rijtechniek en gemiddeld verbruik. Na de proefrit werd de data automatisch naar de MINI Coffee bar gestuurd. Zodat je een kop koffie geserveerd kreeg die overeenkwam met jouw rijstijl.
Voor/over product of dienst
MINI is een automerk dat, onder leiding van het Duitse BMW, een ambitieus en vooruitstrevend imago heeft dat van daaruit een uitgesproken publiek aanspreekt. MINI is uitgegroeid van één model tot een familie met 7 modellen die zodanig geïndividualiseerd kunnen worden dat vrijwel geen MINI identiek is.
Doelgroep(en)
Bedrijven met 100 tot 250 werknemers. Jonge, drukbezette mensen met die aan het begin van hun carrière staan. Ze hebben smaak en stijl en willen dat laten zien in alle facetten van hun leven, dus ook hun auto.