Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
up! Holland up!
Opdrachtgever:
Volkswagen
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
18/07/2012
url:
http://achtung.nl/awards/2012/uphollandup/nl/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
ACHTUNG!
Art Direction / Design:
ACHTUNG!
Copy / Redactie:
ACHTUNG!
Interaction Design:
Remko Hulst
Technische realisatie:
B-Lex
Account:
ACHTUNG!
Verantwoordelijk bij klant:
Jasper van der Bijl, Menno van de Gronden
Overigen:
B/S onbeperkt in beweging, Bink Events, Comrad/Max Porcelijn, Big Orange


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Als Official Supplier van het Olympisch team, wilde Volkswagen dit jaar naast autos ook de beste supporters leveren. Om de allerbeste supporters te selecteren, introduceerden we een up! die rijdt op 'Orange-motion technology': in plaats van een gaspedaal wordt de auto aangedreven door het gejuich van supporters.

Een seedingvideo en commercial vestigden de aandacht op deze innovatieve technologie. De speciale up! reed vervolgens door Nederland. Twee weken lang probeerden honderden kandidaten zich op 100 meter parcours door het hele land te kwalificeren om als beste supporter naar Londen te gaan.
Voor/over product of dienst
De nieuwe Volkswagen up!
Doelgroep(en)
Heel autorijdend Nederland.