Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Tour du Sofa
Opdrachtgever:
ŠKODA
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
06/06/2014
url:
http://www.achtung.nl/awards/2012/tourdusofa/nl/
Categorie:
Crossmedia
Interactieve TV & Online Video
Game
Media-Inzet

Credits

Concept:
ACHTUNG!
Art Direction / Design:
ACHTUNG!
Copy / Redactie:
ACHTUNG!
Interaction Design:
Remko Hulst
Technische realisatie:
B-Lex
Account:
ACHTUNG!
Verantwoordelijk bij klant:
Tom van Kuyk
Overigen:
Shop Around/Tjeerd Broere, Big Orange


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De Tour de France is bij tijd en wijle slaapverwekkend. En kijkers die liggen te slapen, daar heeft ŠKODA als sponsor niet zo veel aan. Daarom ontwikkelden we een realtime second screen app die kijkers tijdens de ritten bij de les houdt.

Bankzitters konden tijdens de etappes scores voorspellen voor beklimmingen en sprints, en verdienden bonuspunten door gebruik te maken van bekende wielrentruukjes (cheats) die op dat moment ook LIVE in de etappe plaatsvonden.

Om de dag kwamen winnende bankzitters in het programma Tour du Jour op de bank terug.
Voor/over product of dienst
Het merk Skoda.
Doelgroep(en)
Wielerfans en Tour de France-kijkers in Nederland.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
De Tour de France is bij tijd en wijle slaapverwekkend. En kijkers die liggen te slapen, daar heeft ŠKODA als sponsor niet zo veel aan. Daarom ontwikkelden we een realtime second screen app die kijkers tijdens de ritten bij de les houdt.

Bankzitters konden tijdens de etappes scores voorspellen voor beklimmingen en sprints, en verdienden bonuspunten door gebruik te maken van bekende wielrentruukjes (cheats) die op dat moment ook LIVE in de etappe plaatsvonden.

Om de dag kwamen winnende bankzitters in het programma Tour du Jour op de bank terug.
Voor/over product of dienst
Het merk Skoda.
Doelgroep(en)
Wielerfans en Tour de France-kijkers in Nederland.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
De Tour de France is bij tijd en wijle slaapverwekkend. En kijkers die liggen te slapen, daar heeft ŠKODA als sponsor niet zo veel aan. Daarom ontwikkelden we een realtime second screen app die kijkers tijdens de ritten bij de les houdt.

Bankzitters konden tijdens de etappes scores voorspellen voor beklimmingen en sprints, en verdienden bonuspunten door gebruik te maken van bekende wielrentruukjes (cheats) die op dat moment ook LIVE in de etappe plaatsvonden.

Om de dag kwamen winnende bankzitters in het programma Tour du Jour op de bank terug.
Voor/over product of dienst
Het merk Skoda.
Doelgroep(en)
Wielerfans en Tour de France-kijkers in Nederland.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
De Tour de France is bij tijd en wijle slaapverwekkend. En kijkers die liggen te slapen, daar heeft ŠKODA als sponsor niet zo veel aan. Daarom ontwikkelden we een realtime second screen app die kijkers tijdens de ritten bij de les houdt.

Bankzitters konden tijdens de etappes scores voorspellen voor beklimmingen en sprints, en verdienden bonuspunten door gebruik te maken van bekende wielrentruukjes (cheats) die op dat moment ook LIVE in de etappe plaatsvonden.

Om de dag kwamen winnende bankzitters in het programma Tour du Jour op de bank terug.
Voor/over product of dienst
Het merk Skoda.
Doelgroep(en)
Wielerfans en Tour de France-kijkers in Nederland.