Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Ajax Kerstkaart
Opdrachtgever:
Ajax
Bureau:
MagStream
Datum eerste publicatie:
12/06/2013
url:
http://www.ajaxkerstkaart.nl
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Ajax / MagStream
Art Direction / Design:
MagStream
Copy / Redactie:
Ajax
Interaction Design:
MagStream
Technische realisatie:
MagStream
Account:
MagStream
Verantwoordelijk bij klant:
Mark van Leest
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Ontwikkeling van de Ajax kerstkaart met als doelstelling om saamhorigheid en cohesie door alle lagen van de multiculturele samenleving te bewerkstelligen, met als bindende factor Ajax en de Ajax Foundation. In deze laatste zijn alle goede doelen van Ajax vertegenwoordigd. Thema van de campagne: 'Wij Zijn Ajax'. Participerende artiesten hebben belangeloos samengewerkt.

Voor maximale impact was het duidelijk dat we een hit moesten scoren. De videoclip werd gelanceerd als kerstkaart, die werd ondersteund door een teaser campagne met inzet van owned en earned media.
Voor/over product of dienst
Voor de kerstkaart campagne heeft Ajax samengewerkt met Magstream. Naast de aantrekkelijke vormgeving, heeft Magstream de kerstkaart ontwikkeld in HTML5, waardoor de kerstkaart ook goed te zien was op mobiele apparaten. Dit was een belangrijke feature aangezien tweederde van alle kerstkaart bezoeken via mobile is gegenereerd. Het platform van Magstream heeft zich bewezen, aangezien de vereiste capaciteit en piekbereik van de kerstkaart aanzienlijk was. Geen moment is de online beschikbaarheid van de Ajax kerstkaart in het gedrang geweest.
Doelgroep(en)
Ajax-fans in de breedste zin van het woord. Van jong tot oud. Geheel in het thema 'Wij zijn Ajax', dat ook in het lied wordt uitgedragen.