Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KLM presents: Around the world with miffy
Opdrachtgever:
KLM
Bureau:
Energize
Datum eerste publicatie:
08/10/2012
url:
http://energize.nl/portfolio/miffy/
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Richard de Jong, Rogier Bikker, Niek van Wingerden
Art Direction / Design:
Paul Duijser, Niek van Wingerden
Copy / Redactie:
Elizabeth Wang, Seven Tang
Interaction Design:
Niek van Wingerden
Technische realisatie:
RB2
Account:
Martijn Willemse, Rogier Bikker, Paul Koole, Klaas Weima, Vivian Gu
Verantwoordelijk bij klant:
Anouk Sprangh, Natascha van Roode, Frank Padberg
Overigen:
Strategie: Sjoerd Goderie, Klaas Weima Fotograaf: Edo Kars Productie: Daphne Story Media: Felix Desjardins (Pop Sigma)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Hoe bereikt en inspireert een Nederlandse luchtvaartmaatschappij potentiële reizigers in een van de grootste markten ter wereld – China? Door samen te werken met nijntje, de bekende cartoon van Dick Bruna, en door potentiële reizigers een buitengewone en inspirerende reiservaring te laten beleven. Nijntje, in het buitenland miffy, is populair in China. En niet zoals in Nederland bij peuters en kleuters, maar bij de doelgroep die KLM wil bereiken: jonge vrouwen. In deze campagne neemt de oom van miffy haar mee op reis rondom de wereld. Oom vliegenier werkt namelijk bij KLM. Alle foto’s, video’s en berichten van miffy’s reisavonturen worden dagelijks gedeeld via Chinese social media. Volgers die deelnemen aan een van de vele games, quizzes en online activaties maken kans op speciale KLM en miffy-prijzen die voor deze campagne zijn ontwikkeld. Tot slot kunnen fans ook hun eigen reis samenstellen met behulp van de tips van miffy.
Voor/over product of dienst
KLM vervoert jaarlijks een miljoen reizigers tussen acht verschillende luchthavens en China. De vliegtuigmaatschappij heeft daarmee het grootste netwerk tussen China en Europa. Vanuit de filosofische gedachte “Journeys of Inspiration” is KLM altijd op zoek naar een inspirerende reisbeleving voor haar passagiers.
Doelgroep(en)
De doelgroep voor deze campagne bestaat uit Chinese vrouwelijke toeristen tussen de 20-30 jaar. Zij wonen in een grote stad en hebben een bovengemiddeld inkomen. De doelgroep is extravert, online actief en altijd op zoek naar nieuwe ervaringen en reist steeds vaker alleen (in plaats van met georganiseerde reizen). In Nederland is nijntje vooral een icoon voor peuters en kleuters; in China is ze vooral populair bij jonge vrouwen. Daarnaast is de jonge vrouw van nu de beslisser in haar volgende levensfase (huwelijk, gezin)