Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Tournee van de Toekomst
Opdrachtgever:
KPN
Bureau:
Energize Amsterdam
Datum eerste publicatie:
02/02/2014
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Eelco Anneveldt, Richard de Jong
Art Direction / Design:
Richard de Jong, Paul Duijser
Copy / Redactie:
Eelco Anneveldt
Technische realisatie:
Crossmedia Factory, Livelab
Account:
Annemarie Neef, Klaas Weima, Elles Looman
Verantwoordelijk bij klant:
Roland Ykel, Friso van Lanschot, Roema Rambhadjan, Rachel Djojo
Overigen:
Strategie: Sjoerd Goderie, Berber Hoekstra PR: Lot Bosch van Drakestein


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
In 2013 download je de muziek van je favoriete artiesten, maar in de toekomst staan ze misschien wel als hologram in je woonkamer! Dit is het uitgangspunt van KPN Glasvezel’s Tournee van de Toekomst: de eerste holografische concert tournee ter wereld.
Deze activatie moet de bewoners van gebieden waar KPN glasvezeldiensten wil gaan aanbieden, enthousiast maken zich in te schrijven. Want: “Met KPN Glasvezel haal je de toekomst in huis”.
Voor/over product of dienst
KPN verwacht dat de druk op de internetverbinding over een paar jaar nog verder toeneemt door complexere content, zoals 3DTV, het uitbreiden van de online functies van bijvoorbeeld koelkasten, thermostaten en verlichting maar ook door zorg op afstand en leren/educatie op afstand. Om dat alles bij te benen, is een krachtige internetverbinding essentieel. Glasvezel van KPN biedt, met een snelheid van tot wel 500 Mb/s, ruimte voor ontwikkelingen van nu en in de toekomst.
Doelgroep(en)
Inwoners van de grootstedelijke vraagbundelingsgebieden, bestaande uit KPN klanten die overstappen van koper naar glas en nieuwe klanten die overstappen van een andere (kabel) aanbieder. Een groot deel van de doelgroep ziet geen noodzaak om over te stappen omdat ze nu tevreden zijn met hun huidige verbinding en geen beeld heeft bij de behoeften van de toekomst. Ook de mensen die zich niets bij de techniek kunnen voorstellen, hopen we aan te spreken met deze tournee. Deze unieke holografische show geeft hen een kijkje in de (content van de) toekomst en gevoel bij de techniek die anders kil en abstract zou blijven.