Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Vodafone Lost Phone
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
15/11/2012
url:
http://lostphoneexperiment.nl/
Categorie:
Website
Design

Credits

Concept:
ACHTUNG!
Art Direction / Design:
ACHTUNG!
Copy / Redactie:
ACHTUNG!
Interaction Design:
ACHTUNG!
Technische realisatie:
Superhero Cheesecake
Account:
ACHTUNG!
Verantwoordelijk bij klant:
Vodafone Brand & Marcom team


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
De smartphone bevat steeds meer persoonlijke informatie. Toch zijn er nog steeds heel veel Nederlanders die zich niet bewust zijn van de waarde van de informatie die zij altijd bij zich dragen. Totdat de telefoon wordt gestolen of per ongeluk ergens achter wordt gelaten.

Vodafone kiest ervoor om in plaats van mensen te vertellen dat zij hun smartphone beter moeten beveiligen, hen te laten zien wat er met een verloren telefoon gebeurt. Wordt een telefoon wel of niet teruggebracht? Zijn je social media accounts veilig?

100 telefoons, uitgerust met custom apps, om de locatie en het gebruik van de smartphones bij te houden werden door heel Nederland gedropt. Bezoekers van de campagne site konden real-time volgen wat er gebeurde met de verloren smartphones en hoeveel er werden teruggebracht.

De resultaten van het 6 daagse experiment werden verwerkt in een resultaten video die werd geseed op relevante blogs.
Voor/over product of dienst
Vodafone introduceert Mobile Protect, een app waarmee eigenaars van Android en BlackBerry hun smartphone kunnen traceren, van afstand op slot kunnen zetten of zelfs volledig kunnen wissen.
Doelgroep(en)
Smartphone gebruikers.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
De smartphone bevat steeds meer persoonlijke informatie. Toch zijn er nog steeds heel veel Nederlanders die zich niet bewust zijn van de waarde van de informatie die zij altijd bij zich dragen. Totdat de telefoon wordt gestolen of per ongeluk ergens achter wordt gelaten.

Vodafone kiest ervoor om in plaats van mensen te vertellen dat zij hun smartphone beter moeten beveiligen, hen te laten zien wat er met een verloren telefoon gebeurt. Wordt een telefoon wel of niet teruggebracht? Zijn je social media accounts veilig?

100 telefoons, uitgerust met custom apps, om de locatie en het gebruik van de smartphones bij te houden werden door heel Nederland gedropt. Bezoekers van de campagne site konden real-time volgen wat er gebeurde met de verloren smartphones en hoeveel er werden teruggebracht.

De resultaten van het 6 daagse experiment werden verwerkt in een resultaten video die werd geseed op relevante blogs.
Voor/over product of dienst
Vodafone introduceert Mobile Protect, een app waarmee eigenaars van Android en BlackBerry hun smartphone kunnen traceren, van afstand op slot kunnen zetten of zelfs volledig kunnen wissen.
Doelgroep(en)
Smartphone gebruikers.