Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Speel je toekomst campagne
Opdrachtgever:
AEGON
Bureau:
BRAND|WEBBING (i.s.m. THEY & MOMKAI)
Datum eerste publicatie:
09/09/2012
url:
http://www.nubijlage.nl/speel-je-toekomst/
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Rembrandt Smids & Dan Verhoeven
Art Direction / Design:
Dan Verhoeven
Copy / Redactie:
Dan Verhoeven i.s.m diverse columnisten
Interaction Design:
Dan Verhoeven
Technische realisatie:
They & Momkai
Account:
Jolanda Jansen & Dan Verhoeven
Verantwoordelijk bij klant:
Esther Oostrom


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Laten we eerlijk zijn, mensen zitten niet op reclame te wachten, zeker niet als het over pensioenen gaat. Je pensioen voelt namelijk pas relevant vlak voordat je stopt met werken, en dan is het vaak al te laat.

Maar liefst 88% van de Nederlanders weet eigenlijk onvoldoende over het opbouwen van zijn pensioen voor later. AEGON wil door middel van een uniek platform en een aansprekende online campagne zijn verantwoordelijkheid pakken en deze grote groep Nederlanders helpen om meer inzicht te krijgen in hun financiële toekomst, zodat ze zelf bewust keuzes kunnen maken.
Voor/over product of dienst
AEGON lanceerde in 2012 het online platform speeljetoekomst.nu. Op dit platform kun je, na het invullen van je huidige leefsituatie, spelenderwijs inzicht krijgen in je financiële toekomst en welke levensgebeurtenissen daarop van invloed kunnen zijn. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je kinderen krijgt? Als je gaat scheiden? Een sabbatical neemt? Of een huis gaat kopen?
Doelgroep(en)
Nederlanders (20-50 jaar), die nog niet concreet hebben nagedacht over hun pensioen, maar zich wel verantwoordelijk voelen voor hun financiële toekomst.