Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Rugnummers
Opdrachtgever:
Heineken
Bureau:
TBWA\NEBOKO
Datum eerste publicatie:
01/05/2012
url:
http://rugnummers:heineken2012@www.devmonks.nl/t/tbwa/heineken/rugnummers/htdocs/versions/6/index.html
Categorie:
Online Campagne
Crossmedia
Social Media
Content

Credits

Concept:
Jorn Kruijsen, Bas Engels, Yacco Vijn, Tim Voors
Art Direction / Design:
Yacco Vijn, Tim Voors, Alex Danklof
Copy / Redactie:
Bas Engels, Ron Engelbert
Interaction Design:
Marjolein de Vink
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Patritia Pahladsingh, Jascha Hoogendijk, Jeroen Konings, Bente van der Ark
Verantwoordelijk bij klant:
Hans Bohm, Ralph Rijks, Rob van Griensven
Overigen:
Daan Remarque


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Bij ieder EK of WK helpt Heineken Nederlanders om voor Oranje te juichen met leuke gadgets als de Luidsprekerhoed. Dit keer deden we iets spectaculairs met het premium: we maakten het social. Bij het EK in Polen en Oekraïne verbond Heineken Nederlanders namelijk tot een gigantisch Oranjelegioen met honderdduizenden shirts met unieke Rugnummers, en gaf ze tevens de kans om individueel te schitteren. Want wie een legendarische actie uitvoerde voor Oranje en deze uploadde naar Facebook, maakte kans op een reis naar een EK-wedstrijd en zijn five-minutes-of-fame.

De campagne zorgde voor 30% stijging van de kratverkoop, 120.000 nieuwe Facebookfans en meer dan 25.000 geuploade foto’s & video’s. Daarmee was Heineken het merk dat rond de EK de meest positieve conversatie in Nederland realiseerde, onder andere uitmondend in de hoogste PTA* op Facebook in Nederland ooit. Heineken is nu het FMCG merk met de meeste Facebook fans.
Voor/over product of dienst
Heineken bier.
Doelgroep(en)
Jonge mannen (20-35) die alles uit het leven willen halen - en alle mannen die zich daarmee identificeren.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Bij ieder EK of WK helpt Heineken Nederlanders om voor Oranje te juichen met leuke gadgets als de Luidsprekerhoed. Dit keer deden we iets spectaculairs met het premium: we maakten het social. Bij het EK in Polen en Oekraïne verbond Heineken Nederlanders namelijk tot een gigantisch Oranjelegioen met honderdduizenden shirts met unieke Rugnummers, en gaf ze tevens de kans om individueel te schitteren. Want wie een legendarische actie uitvoerde voor Oranje en deze uploadde naar Facebook, maakte kans op een reis naar een EK-wedstrijd en zijn five-minutes-of-fame.

De campagne zorgde voor 30% stijging van de kratverkoop, 120.000 nieuwe Facebookfans en meer dan 25.000 geuploade foto’s & video’s. Daarmee was Heineken het merk dat rond de EK de meest positieve conversatie in Nederland realiseerde, onder andere uitmondend in de hoogste PTA* op Facebook in Nederland ooit. Heineken is nu het FMCG merk met de meeste Facebook fans.
Voor/over product of dienst
Heineken bier.
Doelgroep(en)
Jonge mannen (20-35) die alles uit het leven willen halen - en alle mannen die zich daarmee identificeren.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Bij ieder EK of WK helpt Heineken Nederlanders om voor Oranje te juichen met leuke gadgets als de Luidsprekerhoed. Dit keer deden we iets spectaculairs met het premium: we maakten het social. Bij het EK in Polen en Oekraïne verbond Heineken Nederlanders namelijk tot een gigantisch Oranjelegioen met honderdduizenden shirts met unieke Rugnummers, en gaf ze tevens de kans om individueel te schitteren. Want wie een legendarische actie uitvoerde voor Oranje en deze uploadde naar Facebook, maakte kans op een reis naar een EK-wedstrijd en zijn five-minutes-of-fame.

De campagne zorgde voor 30% stijging van de kratverkoop, 120.000 nieuwe Facebookfans en meer dan 25.000 geuploade foto’s & video’s. Daarmee was Heineken het merk dat rond de EK de meest positieve conversatie in Nederland realiseerde, onder andere uitmondend in de hoogste PTA* op Facebook in Nederland ooit. Heineken is nu het FMCG merk met de meeste Facebook fans.
Voor/over product of dienst
Heineken bier.
Doelgroep(en)
Jonge mannen (20-35) die alles uit het leven willen halen - en alle mannen die zich daarmee identificeren.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Bij ieder EK of WK helpt Heineken Nederlanders om voor Oranje te juichen met leuke gadgets als de Luidsprekerhoed. Dit keer deden we iets spectaculairs met het premium: we maakten het social. Bij het EK in Polen en Oekraïne verbond Heineken Nederlanders namelijk tot een gigantisch Oranjelegioen met honderdduizenden shirts met unieke Rugnummers, en gaf ze tevens de kans om individueel te schitteren. Want wie een legendarische actie uitvoerde voor Oranje en deze uploadde naar Facebook, maakte kans op een reis naar een EK-wedstrijd en zijn five-minutes-of-fame.

De campagne zorgde voor 30% stijging van de kratverkoop, 120.000 nieuwe Facebookfans en meer dan 25.000 geuploade foto’s & video’s. Daarmee was Heineken het merk dat rond de EK de meest positieve conversatie in Nederland realiseerde, onder andere uitmondend in de hoogste PTA* op Facebook in Nederland ooit. Heineken is nu het FMCG merk met de meeste Facebook fans.
Voor/over product of dienst
Heineken bier.
Doelgroep(en)
Jonge mannen (20-35) die alles uit het leven willen halen - en alle mannen die zich daarmee identificeren.