Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Vodafone Firestarters
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
BluePrintMedia
url:
http://www.vodafonefirestarters.nl
Categorie:
Media-Inzet
Content

Credits

Concept:
Vodafone
Art Direction / Design:
Vodafone & BluePrintMedia
Copy / Redactie:
Vodafone & BluePrintMedia
Interaction Design:
Vodafone & BluePrintMedia
Technische realisatie:
Vodafone & BluePrintMedia
Account:
Vodafone & BluePrintMedia
Verantwoordelijk bij klant:
Maarten Kadiks


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Vrijwel alle advertising die je van Vodafone ziet is massagericht. Als je je echter alleen op de massa richt, sluit je de creatieve vooroplopers uit. De massa-mediale boodschap en tone-of-voice spreken deze doelgroep immers niet aan. Terwijl de influencers juist een belangrijke schakel zijn tussen Vodafone en de massa; zij functioneren als de ogen en oren voor trendsettende ontwikkelingen in de markt, en kunnen als invloedrijke ambassadeur voor het merk fungeren.
Speciaal voor deze groep influencers startte Vodafone het interactieve platform Firestarters. We faciliteren voor toonaangevende personen uit uiteenlopende (creatieve) industrieën een inhoudelijke en inspirerende dialoog. De content verspreiden we online via de participerende influencers en hun eigen social media channels.
Voor/over product of dienst
Hoe verandert de digitale wereld jouw creatieve industrie? Deze vraag staat centraal binnen de 3 pijlers van Firestarters:

1) Een sponsor-activatieconcept: talkshows op events als TEDx, Fashion Week, Museumnacht, ADE etc.
2) Het Firestarters Forum: een innovation space waar met partners workshops en master classes worden georganiseerd
3) Een serie inspirerende documentaires

Hiermee support Firestarters Nederlandse initiatieven die een nieuw geluid laten horen en daarmee verandering teweegbrengen.
Vodafone wil influencers ondersteunen en met hun ideeën een bredere doelgroep inspireren. Naast een financiële bijdrage, stelt Firestarters fysieke ruimte en een netwerk beschikbaar.
Een groep onafhankelijke experts (journalisten, ondernemers, event organisatoren) bepaalt wat er aan tafel, in een workshop of documentaire ter sprake komt. Vodafone staat dus geheel los van de inhoud. Juist door niet over Vodafone te praten verbetert Firestarters het merkimago van Vodafone
Doelgroep(en)
Firestarters is ontwikkeld om de influencers groep te verbinden met Vodafone. Deze groep mensen beïnvloedt attitudes en meningen binnen communities en industrieën met behulp van nieuwe technologie en online middelen, waaronder blogs en social media.
Uit onderzoek van mediabureau OMD is gebleken dat influencers over het algemeen 16 - 35 jarige stedelingen zijn, hoog sociaal zijn, trendsettende attitudes hebben en hun geld en tijd voornamelijk besteden aan entertainment, reizen, mode en technologie.

Grofweg bestaat deze doelgroep uit de “mavens”, die verandering binnen de creatieve industrieën teweegbrengen (ongeveer 25.000 personen in NL), en “aspirationals”, die geïnteresseerd zijn in het volgen van die veranderingen (ongeveer 400.000 personen). Dit is een relatief kleine doelgroep die een fundamentele rol heeft bij het bouwen van een merkimago. De groep bestaat uit artiesten, bloggers, studenten, fashionista’s, start-uppers, industrieel ontwerpers, vormgevers etc.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Vrijwel alle advertising die je van Vodafone ziet is massagericht. Als je je echter alleen op de massa richt, sluit je de creatieve vooroplopers uit. De massa-mediale boodschap en tone-of-voice spreken deze doelgroep immers niet aan. Terwijl de influencers juist een belangrijke schakel zijn tussen Vodafone en de massa; zij functioneren als de ogen en oren voor trendsettende ontwikkelingen in de markt, en kunnen als invloedrijke ambassadeur voor het merk fungeren.
Speciaal voor deze groep influencers startte Vodafone het interactieve platform Firestarters. We faciliteren voor toonaangevende personen uit uiteenlopende (creatieve) industrieën een inhoudelijke en inspirerende dialoog. De content verspreiden we online via de participerende influencers en hun eigen social media channels.
Voor/over product of dienst
Hoe verandert de digitale wereld jouw creatieve industrie? Deze vraag staat centraal binnen de 3 pijlers van Firestarters:

1) Een sponsor-activatieconcept: talkshows op events als TEDx, Fashion Week, Museumnacht, ADE etc.
2) Het Firestarters Forum: een innovation space waar met partners workshops en master classes worden georganiseerd
3) Een serie inspirerende documentaires

Hiermee support Firestarters Nederlandse initiatieven die een nieuw geluid laten horen en daarmee verandering teweegbrengen.
Vodafone wil influencers ondersteunen en met hun ideeën een bredere doelgroep inspireren. Naast een financiële bijdrage, stelt Firestarters fysieke ruimte en een netwerk beschikbaar.
Een groep onafhankelijke experts (journalisten, ondernemers, event organisatoren) bepaalt wat er aan tafel, in een workshop of documentaire ter sprake komt. Vodafone staat dus geheel los van de inhoud. Juist door niet over Vodafone te praten verbetert Firestarters het merkimago van Vodafone
Doelgroep(en)
Firestarters is ontwikkeld om de influencers groep te verbinden met Vodafone. Deze groep mensen beïnvloedt attitudes en meningen binnen communities en industrieën met behulp van nieuwe technologie en online middelen, waaronder blogs en social media.
Uit onderzoek van mediabureau OMD is gebleken dat influencers over het algemeen 16 - 35 jarige stedelingen zijn, hoog sociaal zijn, trendsettende attitudes hebben en hun geld en tijd voornamelijk besteden aan entertainment, reizen, mode en technologie.

Grofweg bestaat deze doelgroep uit de “mavens”, die verandering binnen de creatieve industrieën teweegbrengen (ongeveer 25.000 personen in NL), en “aspirationals”, die geïnteresseerd zijn in het volgen van die veranderingen (ongeveer 400.000 personen). Dit is een relatief kleine doelgroep die een fundamentele rol heeft bij het bouwen van een merkimago. De groep bestaat uit artiesten, bloggers, studenten, fashionista’s, start-uppers, industrieel ontwerpers, vormgevers etc.