Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Verdiende Aandacht
Opdrachtgever:
De Arbeiderspers, A.W. Bruna Uitgevers
Bureau:
Energize i.s.m. Code d'Azur
Datum eerste publicatie:
06/06/2012
url:
http://www.verdiendeaandacht.nl
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Klaas Weima, Nik Nieuwenhuijs, Timo Boezeman
Art Direction / Design:
Richard de Jong, Niek van Wingerden, Paul Duijser
Copy / Redactie:
Klaas Weima
Interaction Design:
Code d’Azur
Technische realisatie:
Code d’Azur
Verantwoordelijk bij klant:
Timo Boezeman


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Hoe maak je een boek interactief en hou je de content actueel? ‘Verdiende aandacht’ is meer dan gewoon een boek. Het is een luisterboek, een interactief boek, een sociaal boek en een boek dat je eigenlijk nooit uit hebt. Het boek is de kern van een compleet platform met een iPhone-app, een iPad-app en een blog. We integreerden de functionaliteiten van Twitter en Facebook om content uit het boek en de apps te delen, en met andere lezers en de auteur in dialoog te gaan. Onder het mom ‘Practise what you preach’ werd #verdiendeaandacht trending topic bij de boeklancering. En dat deed de verkopen goed. Het boek behaalde een nummer 5 verkooppositie en de apps bereikten de nummer 2 positie in de AppStore. Verdiende aandacht is hiermee toonbeeld voor een nieuwe manier van uitgeven.
Voor/over product of dienst
Met het boek bereidt de lezer zich voor op een reis naar verdiende aandacht. Met de hulp van strategische inzichten van 50 visionairs, waaronder Tim O’Reilly en Apple-evangelist Guy Kawasaki, en 40 aansprekende cases. Het papieren boek komt tot leven met apps voor de iPhone en iPad met veel extra’s: podcasts van interviews met de visionairs, geanimeerde infographics, aanvullende links voor meer informatie, geeltjes om notities te maken. Via Facebook en Twitter neemt de lezer rechtstreeks contact op met auteur Klaas Weima en de visionairs. Nieuwe artikelen, inzichten en interviews verschijnen regelmatig op de blog.
Doelgroep(en)
Het boek is geschreven voor marcom professionals, ondernemers en studenten.