Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Cosmic Jump Start
Bureau:
Aliens Are Among Us
url:
http://www.cosmicjumpstart.com
Categorie:
Mobile
Game
Innovation

Credits

Concept:
Roel Nuyts (Alien Are Among Us)
Art Direction / Design:
Roderick Meijer
Copy / Redactie:
Aliens Are Among Us
Interaction Design:
Joeri Langeveld
Technische realisatie:
Aliens Are Among Us & Sense Observation Systems
Account:
Aliens Are Among Us
Overigen:
Sense Observation Systems


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Cosmic Jump Start is een iOS-game met een unieke game mechanic. Om het spel te spelen moet de speler in plaats van het beeldscherm swipen of drukken letterlijk springen. Een compleet nieuwe ervaring, die je bovendien kunt delen met je vrienden door hen uit te dagen in een multiplayer game. Cool om te spelen, grappig om te kijken en fysiek inspannend; een combinatie die op dit moment in geen enkele andere iPhone-game is terug te vinden.
De gameplay is eenvoudig. Elke beurt krijg je een opdracht om een reeks sprongen uit te voeren, die met kleuren en tonen wordt voorgesteld. De reeksen worden naarmate het spel vordert steeds langer, waardoor niet alleen de conditie maar ook het geheugen op de proef wordt gesteld.
Cosmic Jump Start is vanaf 5 maart gratis te downloaden in de Apple AppStore, en is in eerste instantie alleen in Nederland verkrijgbaar. De game is op dit moment (eind feb.) al goedgekeurd door Apple, maar vanwege marketingoverwegingen is gekozen voor een release op 5 maart.
Voor/over product of dienst
Cosmic is na een wilde vlucht gestrand op een onbekende planeet, en probeert terug te komen naar het moederschip. Om hem te kunnen laten opstijgen moet je hem energie geven en de weg terug wijzen.

Om Cosmic de weg terug te wijzen kan je hem herprogrammeren met kleurensequenties, de energie geef je door te springen. Het spel detecteert sprongen en ritme als je 0, 90, 180, 270 of 360 graden bent gesprongen. Op ritme springen en moeilijke sprongen maken wordt beloond met bonuspunten.

Cosmic Jump Start kan alleen gespeeld worden, maar ook als multiplayer game met je vrienden of een random Jumpstarter. In de multiplayer game wordt in drie rondes bepaald wie de beste Jumpstarter is.
Doelgroep(en)
Het spel is als pilot geintroduceerd/gepresenteerd tijdens Night of the Nerds, een groot event in het science center NEMO in Amsterdam voor jongeren tussen de 16 en 22 jaar. Grote partijen als Microsoft en Philips presenteren hier hun nieuwste snufjes. Daar hebben we gezien dat het spelprincipe jongeren tussen 16 en 22 erg aanspreekt. De game is geschikt voor spelers van 8 tot 88, maar we verwachten dat de meest active users zich zullen kenmerken als casual gamers tussen de 10 tot 35 jaar. Het sociale karakter van het spel (interessant om te spelen maar ook om te kijken, denk aan Wii) in combinatie met de fysieke uitdaging zal Cosmic Jump Start populair maken bij tieners en twintigers, maar ook bij gezinnen met jonge kinderen.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Cosmic Jump Start is een iOS-game met een unieke game mechanic. Om het spel te spelen moet de speler in plaats van het beeldscherm swipen of drukken letterlijk springen. Een compleet nieuwe ervaring, die je bovendien kunt delen met je vrienden door hen uit te dagen in een multiplayer game. Cool om te spelen, grappig om te kijken en fysiek inspannend; een combinatie die op dit moment in geen enkele andere iPhone-game is terug te vinden.
De gameplay is eenvoudig. Elke beurt krijg je een opdracht om een reeks sprongen uit te voeren, die met kleuren en tonen wordt voorgesteld. De reeksen worden naarmate het spel vordert steeds langer, waardoor niet alleen de conditie maar ook het geheugen op de proef wordt gesteld.
Cosmic Jump Start is vanaf 5 maart gratis te downloaden in de Apple AppStore, en is in eerste instantie alleen in Nederland verkrijgbaar. De game is op dit moment (eind feb.) al goedgekeurd door Apple, maar vanwege marketingoverwegingen is gekozen voor een release op 5 maart.
Voor/over product of dienst
Cosmic is na een wilde vlucht gestrand op een onbekende planeet, en probeert terug te komen naar het moederschip. Om hem te kunnen laten opstijgen moet je hem energie geven en de weg terug wijzen.

Om Cosmic de weg terug te wijzen kan je hem herprogrammeren met kleurensequenties, de energie geef je door te springen. Het spel detecteert sprongen en ritme als je 0, 90, 180, 270 of 360 graden bent gesprongen. Op ritme springen en moeilijke sprongen maken wordt beloond met bonuspunten.

Cosmic Jump Start kan alleen gespeeld worden, maar ook als multiplayer game met je vrienden of een random Jumpstarter. In de multiplayer game wordt in drie rondes bepaald wie de beste Jumpstarter is.
Doelgroep(en)
Het spel is als pilot geintroduceerd/gepresenteerd tijdens Night of the Nerds, een groot event in het science center NEMO in Amsterdam voor jongeren tussen de 16 en 22 jaar. Grote partijen als Microsoft en Philips presenteren hier hun nieuwste snufjes. Daar hebben we gezien dat het spelprincipe jongeren tussen 16 en 22 erg aanspreekt. De game is geschikt voor spelers van 8 tot 88, maar we verwachten dat de meest active users zich zullen kenmerken als casual gamers tussen de 10 tot 35 jaar. Het sociale karakter van het spel (interessant om te spelen maar ook om te kijken, denk aan Wii) in combinatie met de fysieke uitdaging zal Cosmic Jump Start populair maken bij tieners en twintigers, maar ook bij gezinnen met jonge kinderen.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Cosmic Jump Start is een iOS-game met een unieke game mechanic. Om het spel te spelen moet de speler in plaats van het beeldscherm swipen of drukken letterlijk springen. Een compleet nieuwe ervaring, die je bovendien kunt delen met je vrienden door hen uit te dagen in een multiplayer game. Cool om te spelen, grappig om te kijken en fysiek inspannend; een combinatie die op dit moment in geen enkele andere iPhone-game is terug te vinden.
De gameplay is eenvoudig. Elke beurt krijg je een opdracht om een reeks sprongen uit te voeren, die met kleuren en tonen wordt voorgesteld. De reeksen worden naarmate het spel vordert steeds langer, waardoor niet alleen de conditie maar ook het geheugen op de proef wordt gesteld.
Cosmic Jump Start is vanaf 5 maart gratis te downloaden in de Apple AppStore, en is in eerste instantie alleen in Nederland verkrijgbaar. De game is op dit moment (eind feb.) al goedgekeurd door Apple, maar vanwege marketingoverwegingen is gekozen voor een release op 5 maart.
Voor/over product of dienst
Cosmic is na een wilde vlucht gestrand op een onbekende planeet, en probeert terug te komen naar het moederschip. Om hem te kunnen laten opstijgen moet je hem energie geven en de weg terug wijzen.

Om Cosmic de weg terug te wijzen kan je hem herprogrammeren met kleurensequenties, de energie geef je door te springen. Het spel detecteert sprongen en ritme als je 0, 90, 180, 270 of 360 graden bent gesprongen. Op ritme springen en moeilijke sprongen maken wordt beloond met bonuspunten.

Cosmic Jump Start kan alleen gespeeld worden, maar ook als multiplayer game met je vrienden of een random Jumpstarter. In de multiplayer game wordt in drie rondes bepaald wie de beste Jumpstarter is.
Doelgroep(en)
Het spel is als pilot geintroduceerd/gepresenteerd tijdens Night of the Nerds, een groot event in het science center NEMO in Amsterdam voor jongeren tussen de 16 en 22 jaar. Grote partijen als Microsoft en Philips presenteren hier hun nieuwste snufjes. Daar hebben we gezien dat het spelprincipe jongeren tussen 16 en 22 erg aanspreekt. De game is geschikt voor spelers van 8 tot 88, maar we verwachten dat de meest active users zich zullen kenmerken als casual gamers tussen de 10 tot 35 jaar. Het sociale karakter van het spel (interessant om te spelen maar ook om te kijken, denk aan Wii) in combinatie met de fysieke uitdaging zal Cosmic Jump Start populair maken bij tieners en twintigers, maar ook bij gezinnen met jonge kinderen.