Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Efteling Persoonlijk Sprookje
Opdrachtgever:
Efteling
Bureau:
TBWA\Neboko
Datum eerste publicatie:
03/02/2014
url:
https://persoonlijksprookje.efteling.com/
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Niels de Kuiper, Sander Volleman
Art Direction / Design:
Niels de Kuiper, Benjamin Leleu, Job van Gelder
Copy / Redactie:
Sander Volleman
Interaction Design:
Marjolein de Vink
Technische realisatie:
Media Monks
Account:
Astrid van den Bovenkamp, Roos Ronner, Bente van der Ark
Verantwoordelijk bij klant:
Rosella van Haver, Anneliek Brugmans
Overigen:
Strategie: Wim Jan Zijlstra


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Al sinds de oprichting verspreidt De Efteling het Geloof in Sprookjes. In 2012 bestaat De Efteling 60 jaar. In dat jubileumjaar wil De Efteling aan het merk bouwen en haar jubileum vieren.

Vanuit het inzicht dat terugdenken aan een bezoek aan De Efteling een nieuw bezoek stimuleert, wil De Efteling de eigen onvergetelijke herinneringen van mensen aan het park activeren.

De strategie is daarom, om binnen het overkoepelende Creatief Idee ‘Sprookjes Bestaan’, een platform te ontwikkelen dat heel Nederland uitnodigt om in 2012 zijn herinneringen aan De Efteling op te halen en te delen.
Voor/over product of dienst
Het inzicht voor de campagne was: Een bezoek aan De Efteling vergeet je niet snel. Maar wat bijzonder is: De Efteling is jou ook niet vergeten.

Het Creatief Idee: De Efteling tovert jouw mooiste herinneringen om in een persoonlijk sprookje.

Op een online platform ontmoet je de schrijfkabouter. Hij suggereert dat alle herinneringen van alle bezoekers aan De Efteling liggen opgeslagen in de holle buik van een dikke boom. Maar hij heeft nog wel wat hulp van je nodig. Na een aantal vragen over je bezoek aan het park ontvang je jouw Persoonlijk Sprookje in de vorm van een boek. Het is een verslag van je bezoeken verteld door de Sprookjesfiguren van De Efteling, met unieke illustraties bij jouw herinneringen. Niet alleen kun je jouw persoonlijk sprookjesboek online bekijken en delen met anderen, maar je kunt het sprookje ook gedrukt thuisgestuurd krijgen.
Doelgroep(en)
De Efteling richt zich op families, in de meest ruime zin. Met deze actie richt De Efteling zich op iedereen die ooit het attractiepark heeft bezocht.