Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Van begin tot goud. Dat is het idee.
Opdrachtgever:
Rabobank Nederland
Bureau:
Kumpany
Datum eerste publicatie:
06/01/2012
url:
http://www.rabosport.nl/vanbegintotgoud
Categorie:
Crossmedia
Content

Credits

Concept:
Yves Kummer
Art Direction / Design:
Marc van Wageningen, Dimitri Michels
Copy / Redactie:
Rabo Topsport Team, Dimitri Michels
Interaction Design:
Domenico Lomonaco
Technische realisatie:
Mobypicture, Coding Dutchmen
Account:
Roel van Veen, Jimmy Fock, Christel Veld
Verantwoordelijk bij klant:
Heleen Crielaard, Tom Taminiau, Boy Sleddering
Overigen:
Digitale strategie: Gijsbregt Brouwer


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Bijzondere sportprestaties vragen om jarenlange toewijding. Van sporters zelf, maar ook van hun omgeving. Daarom sponsort de Rabobank al meer dan 15 jaar de hockey-, paarden- en wielersport op elk niveau. Zodat jonge talentjes kunnen uitgroeien tot Olympische helden.

In aanloop naar de Olympische Spelen volgden we het Rabo Topsport Team met in het bijzonder Anky van Grunsven, Marianne Vos en Naomi van As. Alle drie al olympisch kampioen en boegbeelden voor de drie Rabo-sporten. Hun persoonlijke ‘Van begin tot goud’ verhaal was de rode draad van de campagne om daarmee sportfans mee te laten doen en beleven.

Rabobank heeft als sponsor gekozen voor een invulling van de Olympische Spelen-activatie waarbij het verhaal en de content van de sporters centraal staat. Deze verhalen zijn via diverse media, o.a. online documentaires en -platform, tweets van sporters/fans, mobiele apps (incl. cashless betalen in het Holland Heineken House), print, outdoor en televisiecommercials, gecommuniceerd.
Voor/over product of dienst
Rabobank Nederland.
In deze campagne stond de wijze waarop, de visie op en het sponsoren van de Rabobank centraal.
Doelgroep(en)
Liefhebbers van sport in het algemeen en de Olympische Spelen in het bijzonder.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Bijzondere sportprestaties vragen om jarenlange toewijding. Van sporters zelf, maar ook van hun omgeving. Daarom sponsort de Rabobank al meer dan 15 jaar de hockey-, paarden- en wielersport op elk niveau. Zodat jonge talentjes kunnen uitgroeien tot Olympische helden.

In aanloop naar de Olympische Spelen volgden we het Rabo Topsport Team met in het bijzonder Anky van Grunsven, Marianne Vos en Naomi van As. Alle drie al olympisch kampioen en boegbeelden voor de drie Rabo-sporten. Hun persoonlijke ‘Van begin tot goud’ verhaal was de rode draad van de campagne om daarmee sportfans mee te laten doen en beleven.

Rabobank heeft als sponsor gekozen voor een invulling van de Olympische Spelen-activatie waarbij het verhaal en de content van de sporters centraal staat. Deze verhalen zijn via diverse media, o.a. online documentaires en -platform, tweets van sporters/fans, mobiele apps (incl. cashless betalen in het Holland Heineken House), print, outdoor en televisiecommercials, gecommuniceerd.
Voor/over product of dienst
Rabobank Nederland.
In deze campagne stond de wijze waarop, de visie op en het sponsoren van de Rabobank centraal.
Doelgroep(en)
Liefhebbers van sport in het algemeen en de Olympische Spelen in het bijzonder.