Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Your Future Bottle
Opdrachtgever:
Heineken
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
12/04/2012
url:
http://www.award-entry.nl/2012/cases/heineken/your-future-bottle/
Categorie:
Content
Design

Credits

Art Direction / Design:
Robbin Cenijn, Keith Kornson
Copy / Redactie:
Josh Stuart
Interaction Design:
Joeri Kiekebosch
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Sandra Krstic, Ashley Vinson, Seb Sokol
Verantwoordelijk bij klant:
Els Dijkhuizen
Overigen:
Iris (Key visual)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Heineken bestaat 140 jaar en viert deze mijlpaal door designers van over de hele wereld uit te nodigen om hun iconische geschiedenis te remixen en de volgende Limited Edition Bottle te ontwerpen.

In de Your Future Bottle Facebook applicatie kun je inspiratie opdoen uit meer dan 250 afbeeldingen uit de geschiedenis van het merk. Designers kunnen afbeeldingen downloaden naar hun scrapbook en ze vervolgens verwerken in hun design.

Nadat het design wordt geüpload naar de Facebook app zorgt een combinatie van WebGL en HTML5 ervoor dat het 2D design wordt omgetoverd tot een realistisch 3D Heineken flesje. De 3D flesjes zijn volledig interactief: designers kunnen deze draaien en erop in- en uitzoomen.

De 30 beste designs worden tentoongesteld tijdens de Milan Design Week in April 2013. Een panel van designexperts, o.a. Joshua Davis en Evan Orensten, zullen de designs beoordelen en een winnaar bepalen. Dit winnende design wordt deel van Heineken’s 2013/2014 Limited Edition pack.
Voor/over product of dienst
Dit jaar is biermerk Heineken 140 jaar jong, een bijzondere mijlpaal die gevierd moet worden op een bijzondere manier. Heineken nodigt designers van over de hele wereld uit om de iconische geschiedenis van het merk te remixen en daarmee de volgende Limited Edition Bottle te ontwerpen. Hiervoor creëerden we een platform waar designers inspiratie konden opdoen uit Heineken's rijke geschiedenis, maar ook uit de ontwerpen van andere designers. Vervolgens konden designers hun eigen flesje ontwerpen, uploaden naar het platform en zo hun design met de wereld delen.

Het winnende design zal deel uitmaken van Heineken's 2013/2014 Limited Edition pack, bestaande uit 4 unieke flesjes.
Doelgroep(en)
Designers van over de hele wereld werden uitgenodigd om hun eigen interpretatie van een (Limited Edition) Heineken flesje te creëren en zo hun design skills aan de wereld te tonen.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Heineken bestaat 140 jaar en viert deze mijlpaal door designers van over de hele wereld uit te nodigen om hun iconische geschiedenis te remixen en de volgende Limited Edition Bottle te ontwerpen.

In de Your Future Bottle Facebook applicatie kun je inspiratie opdoen uit meer dan 250 afbeeldingen uit de geschiedenis van het merk. Designers kunnen afbeeldingen downloaden naar hun scrapbook en ze vervolgens verwerken in hun design.

Nadat het design wordt geüpload naar de Facebook app zorgt een combinatie van WebGL en HTML5 ervoor dat het 2D design wordt omgetoverd tot een realistisch 3D Heineken flesje. De 3D flesjes zijn volledig interactief: designers kunnen deze draaien en erop in- en uitzoomen.

De 30 beste designs worden tentoongesteld tijdens de Milan Design Week in April 2013. Een panel van designexperts, o.a. Joshua Davis en Evan Orensten, zullen de designs beoordelen en een winnaar bepalen. Dit winnende design wordt deel van Heineken’s 2013/2014 Limited Edition pack.
Voor/over product of dienst
Dit jaar is biermerk Heineken 140 jaar jong, een bijzondere mijlpaal die gevierd moet worden op een bijzondere manier. Heineken nodigt designers van over de hele wereld uit om de iconische geschiedenis van het merk te remixen en daarmee de volgende Limited Edition Bottle te ontwerpen. Hiervoor creëerden we een platform waar designers inspiratie konden opdoen uit Heineken's rijke geschiedenis, maar ook uit de ontwerpen van andere designers. Vervolgens konden designers hun eigen flesje ontwerpen, uploaden naar het platform en zo hun design met de wereld delen.

Het winnende design zal deel uitmaken van Heineken's 2013/2014 Limited Edition pack, bestaande uit 4 unieke flesjes.
Doelgroep(en)
Designers van over de hele wereld werden uitgenodigd om hun eigen interpretatie van een (Limited Edition) Heineken flesje te creëren en zo hun design skills aan de wereld te tonen.