Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Be My Guest
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam i.s.m. KLM
Datum eerste publicatie:
05/11/2013
url:
http://www.award-entry.nl/2012/cases/klm/be-my-guest/nl/campaign
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Olaf van der Geld, Sanne Braam, Christopher Pugmire, Sharon Cleary. Online films: Bart Mol, Pol Hoenderboom
Art Direction / Design:
Olaf van der Geld, Bart Mol (online films), David Navarro, Keith Kornson
Copy / Redactie:
Paul Fraser, Pol Hoenderboom (online films)
Interaction Design:
David Vogel, Joeri Kiekebosch
Technische realisatie:
Jan Willem Penterman, MediaMonks, Caviar
Account:
Esther te Pas, Steven Beukers
Verantwoordelijk bij klant:
Frank Houben, Natascha van Roode, Lucy Blogg
Overigen:
Ralf Hesen (Strategy Director), Denise Wolterbeek (RTV Producer/ Art Buyer), Julian Burford, Lorenzo Milito (Illustrators), Michel Sanchez-Infante (Sound Design), Bert Teunissen (Fotograaf), Souverein (Beeldbewerking)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
KLM introduceert een service Meet & Seat. Met deze service kun je kiezen naast wie je wilt zitten op basis van Facebook of LinkedIn profielen. De introductie van Meet & Seat werd ondersteund door de campagne Be My Guest.
Om mensen van de campagne én de nieuwe service op de hoogte te stellen creëerden wij 3 online films waarin o.a. voetballegende Ruud Gullit, topmodel Yfke Sturm en wereldster DJ Armin van Buuren mensen uitnodigden hen te vergezellen op een bijzondere reis.

Hiernaast leidden ook banners, Facebook advertising, billboards op Schiphol, print in KLM media mensen naar het hart van de campagne: BeMyGuest.KLM.com. De website, een html5 web-experience, was toegankelijk voor iedereen, of ze nu thuis waren of op reis. Op de site stelden 6 Nederlandse iconen (elk met een eigen interessegebied) vragen aan bezoekers om te beoordelen of zij hun ideale reisgenoot waren en maakten ze kans om naast hun favoriete internationaal bekende Dutch icon in het vliegtuig te zitten.
Voor/over product of dienst
De Be My Guest campagne is opgezet ter ondersteuning van de introductie van Meet & Seat. Met de Meet & Seat service kunnen mensen die een KLM-vlucht hebben geboekt, voor hen interessante mensen ontmoeten die ook aan boord zullen zijn. Op een beveiligd deel van KLM.com kunnen passagiers hun Facebook- of LinkedIn-profiel delen en die van medereizigers bekijken. Zo kan bijvoorbeeld een afspraak worden gemaakt om tijdens de vlucht naast elkaar te zitten. KLM is de eerste airline die social media voor het eerst volledig integreerd in het boekingsproces.
Doelgroep(en)
De doelgroep was reizigers die minimaal twee keer per jaar een vliegreis maken en wonen in Nederland of een van de zeven andere KLM focusmarkten. De doelgroep is een publiek met een actief sociaal leven dat om deze reden intensief gebruik maakt van social media/online.