Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Be My Guest
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam i.s.m. KLM
Datum eerste publicatie:
05/11/2013
url:
http://www.award-entry.nl/2012/cases/klm/be-my-guest/design
Categorie:
Design

Credits

Concept:
Olaf van der Geld, Sanne Braam, Christopher Pugmire, Sharon Cleary. Online films: Bart Mol, Pol Hoenderboom
Art Direction / Design:
Olaf van der Geld, Bart Mol (online films), David Navarro, Keith Kornson
Copy / Redactie:
Paul Fraser, Pol Hoenderboom (online films)
Interaction Design:
David Vogel, Joeri Kiekebosch
Technische realisatie:
Jan Willem Penterman, MediaMonks, Caviar
Account:
Esther te Pas, Steven Beukers
Verantwoordelijk bij klant:
Frank Houben, Natascha van Roode, Lucy Blogg
Overigen:
Ralf Hesen (Strategy Director), Denise Wolterbeek (RTV Producer/ Art Buyer), Julian Burford, Lorenzo Milito (Illustrators), Michel Sanchez-Infante (Sound Design), Bert Teunissen (Fotograaf), Souverein (Beeldbewerking)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
KLM introduceert een nieuwe service: Meet & Seat. Met deze service kun je kiezen naast wie je wilt zitten op basis van LinkedIn of Facebook profielen. De introductie van Meet & Seat werd ondersteund door Be My Guest.

Om mensen naar actiesite te leidden creëerden we 3 edits van een online film waarin o.a. Ruud Gullit en DJ Armin van Buuren mensen uitnodigden hen te vergezellen op een bijzondere reis.

Op de actiesite, een html5 web-experience, stelden 6 Dutch icons (elk met een eigen interessegebied) vragen aan bezoekers om te beoordelen of jij hun ideale reisgenoot was, en maakte je kans om naast jouw favoriete icon in het vliegtuig te zitten.

Om de virtuele gesprekken te illustreren creëerden voor elk icoon zijn eigen wereld door middel van meer dan 300 unieke illustraties en animaties. Zo creëerden we o.a. een fashion-wereld voor model Yfke Sturm en een ruimtevaartsetting voor astronaut Wubbo Ockels.
Voor/over product of dienst
De Be My Guest campagne is opgezet ter ondersteuning van de introductie van Meet & Seat. Met de Meet & Seat service kunnen mensen die een KLM-vlucht hebben geboekt, voor hen interessante mensen ontmoeten die ook aan boord zullen zijn. Op een beveiligd deel van KLM.com kunnen passagiers hun Facebook- of LinkedIn-profiel delen en die van medereizigers bekijken. Zo kan bijvoorbeeld een afspraak worden gemaakt om tijdens de vlucht naast elkaar te zitten. Op deze manier is social media voor het eerst volledig geïntegreerd in het boekingsproces van KLM.
Doelgroep(en)
De doelgroep waren reizigers die minimaal 2 keer per jaar een vliegreis maken en wonen in Nederland of een van de zeven andere KLM focusmarkten. De doelgroep is een publiek met een actief sociaal leven dat om deze reden intensief gebruik maakt van social media/online media.