Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Bekendste Burger
Opdrachtgever:
McDonald’s
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam i.s.m. TBWA\Neboko
Datum eerste publicatie:
04/01/2012
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Olaf van der Geld, Floor Haverkamp Begemann, Annelied van de Weg
Art Direction / Design:
Olaf van der Geld, Floor Haverkamp Begemann, Robbin Cenijn (online), Niels Bredemeijer (tv, outdoor, POP), Evert Limburg (POP)
Copy / Redactie:
Annelied van de Weg (online), Rienk de Vries (tv, outdoor, POP)
Interaction Design:
Jan Willem Heining
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Jacco ter Schegget, Carline Schaad, Leon Snelleman, Bas Muller, Marisja Endstra (online), Judith Weijers, Martijn Pots (tv, outdoor, POP)
Verantwoordelijk bij klant:
René Jaspers, Annemarie Swijtink, Miriam Kolenbrander, Debbie de Wagenaar, Eunice Koekkoek
Overigen:
Strategie: Antoinette Hoes, Miranda van Gendt (online), Wim Jan Zijlstra, Ira Spits (tv, outdoor, POP).


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis hadden fans invloed op McDonald’s grootste icoon: de burger. Online maakten zij hun eigen burger door uit 70 ingrediënten te kiezen en hem te delen via social media om stemmen te werven. Een jury van experts - waaronder BN’er Martijn Krabbé - koos 3 finalisten uit de 10 burgers met meeste stemmen. De uiteindelijke winnaar, James Zeelenberg met zijn McMood, genoot een week lang van de Bekendste Burger van Nederland status. Zijn burger stond op het McDonald’s menu, hij was de ster in zijn eigen tv-commercial en point of purchase (POP) materiaal en werd verder rijkelijk beloond met een 7-daags VIP treatment.
Voor/over product of dienst
McDonald’s is een restaurantketen met wereldwijd meer dan 33.000 restaurants in 119 landen. In Nederland is McDonald’s alweer meer dan 40 jaar aanwezig en zijn de meeste restaurants eigendom van lokale franchisenemers. McDonald’s wil iedere gast op elk gewenst moment de beste kwaliteit en een gevarieerde keuze bieden.
Doelgroep(en)
De doelgroep bestond uit alle burger-liefhebbers in Nederland, want wie wil er nou niet de Bekendste Burger van Nederland zijn, met jouw eigen burger op het McDonald’s menu?