Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
McDonald's Facebook
Opdrachtgever:
McDonald's
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/04/2012
url:
http://www.award-entry.nl/2012/cases/mcdonalds/facebook-posts
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Olaf van der Geld, Bart Mol, Pol Hoenderboom, Annelied van de Weg, Vincent Huijbers, Tim Aarts
Art Direction / Design:
Olaf van der Geld, Bart Mol, Vincent Huijbers, Wijbrand Stet, Bo Mouridsen, Jenny Johannesson
Copy / Redactie:
Pol Hoenderboom, Annelied van de Weg, Miranda van Gendt,Tim Aarts
Technische realisatie:
Tribal DDB Amsterdam
Account:
Marisja Endstra
Verantwoordelijk bij klant:
Eunice Koekkoek
Overigen:
Miranda van Gendt (Content & Community Planner), Esmee Velmans (Content & Community Planner Assistant)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Ieder merk heeft tegenwoordig een Facebook pagina. Soms best pittig, als ‘engagement’ vrij nieuw voor je is. Niet ieder merk slaagt er dan ook even goed in.

McDonald’s Nederland is sinds 2012 echt actief op Facebook en had de uitdaging om een Facebook fanbase van 2.000 likes (alleen werknemers) uit te laten groeien tot de iconische marktleider voor iedereen.

In een jaar tijd is het gelukt om uit te groeien tot een gemêleerde fanbase van meer dan 80.000 likes. Dit was niet mogelijk geweest zonder sterke, relevante content. Het doel was vooral echte fans te trekken en te houden. Dus niet door ze platte prijzen te beloven of door ze voor like-gates te zetten, maar met aanstekelijke meerwaarde.

Deze echte fans hebben dit jaar daarom veel verschillende posts voorbij zien komen. Van activerende posts voor de Bekendste Burger campagne tot mijlpalen, nieuwtjes, menuwisselingen en … creatieve inhakers! Actueel, simpel, slim gevonden en altijd herkenbaar leuk: McDonald’s.
Voor/over product of dienst
McDonald’s is de iconische, magische goudgele M, en de herkenbare restaurants, producten en menu’s. Met meer gasten dan je je kunt voorstellen (3 miljoen per week verspreid over 231 restaurants), en met meer zorg voor kwaliteit en service dan veel mensen zich realiseren. En altijd: simple easy enjoyment. Op welk moment van de dag je maar wilt.
Doelgroep(en)
McDonald’s liefhebbers, medewerkers en hun vrienden. Omdat de pagina een breed publiek heeft, haakt McDonald’s in op een breed scala van actualiteiten, van Prinsjesdag tot de Olympische Spelen. Zo is er voor elke volger een post die hem of haar zal interesseren.