Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Sound of Creation
Opdrachtgever:
Philips
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
09/01/2012
url:
http://www.award-entry.nl/2012/cases/philips/sound-of-creation/campaign/
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Bart Mol, Pol Hoenderboom
Art Direction / Design:
Bart Mol, Robbin Cenijn, Keith Kornson
Copy / Redactie:
Pol Hoenderboom, Sharon Cleary
Interaction Design:
David Vogel, Joeri Kiekebosch
Technische realisatie:
Stinkdigital
Account:
Peter Hayden, Peter Adams, Leon Snelleman, Anna Mononen, Bas Muller
Verantwoordelijk bij klant:
Kelly McConville
Overigen:
Chris Baylis (ECD), Ernest Greene (Washed Out), Gustav Johansson (director), Nikki Haighton/Fione Van Wijk (RTV producers)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Om echte muziekliefhebbers te tonen wat voor passie en vakmanschap er komt kijken bij het maken van Philips Fidelio audioproducten, creëerden we: The Sound of Creation. Een interactieve audiovisuele muziekvideo die je de 9 inspirationele ‘making-of’ verhalen achter de 9 audioproducten producten vertelt.

Elk verhaal wordt gevisualiseerd door een naadloze videoloop en begeleid door een speciaal door Washed Out gecomponeerde muziekloop. De 9 videoloops, geregisseerd door Gustav Johansson, zijn gefilmd met een macro lens om de nadruk te leggen op het oog voor detail waarmee Philips graag geassocieerd wordt.

Naarmate alle 9 verhalen worden onthuld, bouwen de muziek- en videoloops op tot een complete muziekvideo. Speciale muziekvisualisaties tonen de maten en de amplitude voor elk verhaal. Door te interacteren via de keyboardnummers 1-9 of de muis componeer je vervolgens je eigen muziekcompositie en kom je meer te weten komen over de Philips Fidelio audioproducten.
Voor/over product of dienst
Philips Fidelio is een reeks van 9 hoogwaardige audioproducten die ook vanuit esthetisch standpunt kunnen concurreren met de meest artistieke designproducten. De Philips Fidelio reeks bevat audioproducten die in en rondom het huis worden gebruikt, waaronder koptelefoons, speakers en home theaters.
Doelgroep(en)
De doelgroep was zowel de ware muziekliefhebber, een sceptische publiek dat geobsedeerd is met de best mogelijke muziekkwaliteit, als een lifestyle publiek. Deze groepen kijken kritisch naar de beschikbare audioproducten op de markt en stellen hier de hoogste eisen aan.

Deze muziekliefhebbers zijn bereid veel geld uit te geven voor een audioproduct en willen daarom meer weten dan alleen de details uit de brochure.

Met de voorgaande Philips campagne genereerden we een kernpubliek van muziekliefhebbers op Facebook en besloten daarom The Sound of Creation op dit platform te lanceren.