Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hitchhike with a Like
Opdrachtgever:
Volkswagen
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
05/03/2014
url:
http://www.award-entry.nl/2012/cases/vw/hitchhike-with-a-like/campaign
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Bart Mol, Pol Hoenderboom
Art Direction / Design:
Bart Mol, Olaf van der Geld (CD) David Navarro, Robbin Cenijn
Copy / Redactie:
Pol Hoenderboom, Chris Baylis (ECD)
Interaction Design:
Leon van Hoof, Joeri Kiekebosch
Technische realisatie:
B-Reel London, MediaMonks
Account:
Jeroen Jedeloo, Leon Snelleman, Siebren Benedictus, Jolly Banerjee
Verantwoordelijk bij klant:
Judith Wilhelm
Overigen:
Peter Hayden, Alistair Beattie, Niels Bellaar, Miranda van Gendt (Strategy Team), Jan Willem Penterman (Techical Lead), Gijs van den Ende/ Simon Murtagh (Motion Design, Editor), MassiveMusic, Kaiser Sound Studios, Prime Focus


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Een icoon wordt niet elke dag herboren, maar met de Volkswagen 21st Century Beetle worden het karakter en gevoel van de originele jaren 60 Beetle opnieuw gevangen. In samenwerking met Facebook creëerden we een social media spel dat het klassieke jaren 60 symbool voor liften - de thumbs up –update naar een 21st Century Like: Hitchhike with a Like.

Spelers maakten al liftend een roadtrip door Europa en konden meerijden met 64 verschillende Beetles. Elke Beetle had een kleurrijke bestuurder met een eigen karakter, een origineel door MassiveTalent gecomponeerde persoonlijke muziektrack en 4 unieke verhaallijnen. Je kon meer dan 325 game elementen ‘delen’ en ‘liken’ op Facebook, zoals je status, de unieke muziektracks van de 64 Beetles, en natuurlijk de 256 grappige avonturen die je tijdens de lift meemaakte. Door vrienden uit te nodigen kon men de speeltijd per game verlengen.

Bij Hitchhike with a Like ging het om de reis, niet om de bestemming, net zoals bij de klassieke Beetle.
Voor/over product of dienst
Volkswagen brengt de 21st Century Beetle op de markt: een auto met het karakter en gevoel van de klassieke jaren 60 Beetle, maar met de kracht en designelementen van een moderne Volkswagen.
Doelgroep(en)
De doelgroep was ‘People 2.0’: opinieleiders die altijd in contact staan met anderen, van alles delen en die van elke dag een sociale gebeurtenis maken voor zichzelf en hun vrienden. Een generatie die de jaren 60 niet actief heeft meegemaakt en daarom minder bekend is met de klassieke Beetle.