Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hitchhike with a Like
Opdrachtgever:
Volkswagen
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
03/05/2014
url:
http://www.award-entry.nl/2012/cases/vw/hitchhike-with-a-like/design
Categorie:
Design

Credits

Concept:
Bart Mol, Pol Hoenderboom
Art Direction / Design:
Bart Mol, Olaf van der Geld (CD), David Navarro, Robbin Cenijn
Copy / Redactie:
Pol Hoenderboom, Chris Baylis (ECD)
Interaction Design:
Leon van Hoof, Joeri Kiekebosch
Technische realisatie:
B-Reel London, MediaMonks
Account:
Jeroen Jedeloo, Leon Snelleman, Siebren Benedictus, Jolly Banerjee
Verantwoordelijk bij klant:
Judith Wilhelm
Overigen:
Peter Hayden, Alistair Beattie, Niels Bellaar, Miranda van Gendt (Strategy Team), Jan Willem Penterman (Techical Lead), Gijs van den Ende/ Simon Murtagh (Motion Design, Editor), MassiveMusic, Kaiser Sound Studios, Prime Focus


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
De Volkswagen 21st Century Beetle vangt het karakter en gevoel van de originele jaren 60 Beetle. Om deze nieuwe iconische auto te promoten creëerden we een social media game in samenwerking met Facebook: Hitchhike with a Like.

Hitchhike with a Like neemt het klassieke jaren 60 symbool voor liften - de thumbs up – en update deze naar een 21st Century Like. In de game maakten spelers al liftend een roadtrip door Europa. Ze konden meerijden met maar liefst 64 verschillende Beetles, elk met een eigen karakter, een origineel gecomponeerde muziektrack en 4 unieke verhaallijnen. De game omgeving bestond uit Instagram-achtige washed out afbeeldingen die de look & feel van de roadtrip versterkten.

Spelers werden gegrepen door de rijke combinatie van design, muziek en verhaal. Hitchhike with a Like draaide om de reis, de sfeer en het verhaal - en niet om de bestemming, zoals ook bij een ware Beetle hoort.
Voor/over product of dienst
Volkswagen brengt de 21st Century Beetle op de markt: een auto met het karakter en gevoel van de klassieke jaren 60 Beetle, maar met de kracht en designelementen van een moderne Volkswagen.
Doelgroep(en)
De doelgroep was ‘People 2.0’: opinieleiders die altijd in contact staan met anderen, van alles delen en die van elke dag een sociale gebeurtenis maken voor zichzelf en hun vrienden. Een generatie die de jaren 60 niet actief heeft meegemaakt en daarom minder bekend is met de klassieke Beetle.