Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volkswagen Hond - Mockumentary
Opdrachtgever:
Volkswagen
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
02/10/2013
url:
http://www.youtube.com/watch?v=JbniGk_59qk
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Gijs Sluijters, Joris Tol
Art Direction / Design:
Joris Tol
Copy / Redactie:
Gijs Sluijters
Technische realisatie:
Czar, MiniVegas (online), Sizzer Amsterdam (muziek), The Ambassadors (geluid)
Account:
Vincent Breedveld, Jolijn de Haas
Verantwoordelijk bij klant:
Jasper van der Bijl, Menno van de Gronden, Marjolein Jongenelen
Overigen:
Mattias Schut (regisseur)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
In de Volkswagen Hond commercial is een hond zo onder de indruk van een nieuwe Volkswagen dat hij zichzelf alle eigenschappen van de auto heeft aangeleerd. Met de behind the scenes anticipeerden we erop dat het publiek nieuwsgierig zou zijn naar deze bijzondere hond. Op een later tijdstip konden we zo een verse golf van aandacht voor de commercial en Volkswagen genereren en discussie aanwakkeren.

In de behind the scenes, gebruiken we het genre ‘Making Of’ op een andere manier. In plaats van meer te vertellen over de commercial, creëerden we een mockumentary. Hierin zien we niet alleen de hond, maar vooral ook zijn eigenaardige baasje, die voor het eerst een commercialproductie meemaakt. Hij parkeert zijn auto midden op de set, wil zijn hond midden in een take meenemen en baalt ervan dat hij zelf geen rol in de commercial heeft. Deze mockumentary filmden we tegelijkertijd met de Das Hund commercial: daarom lijkt de video op een heuse behind the scenes documentaire.
Voor/over product of dienst
De mockumentary promoot geen specifiek product of dienst, maar heeft een meer algemene functie om aandacht en interesse in het merk Volkswagen en de eerder gelanceerde Hond commercial te genereren.
Doelgroep(en)
De doelgroep van de mockumentary was voornamelijk het publiek wat de eerder gelanceerde Volkswagen Hond commercial had gezien en hier nieuwsgierig naar was geworden. Deze doelgroep speculeerde online massaal over de echtheid van de hond en zijn kunstjes.