Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Is this Spam?
Opdrachtgever:
Bloemen.nl
Bureau:
Publicis
Datum eerste publicatie:
04/10/2012
url:
http://vimeo.com/publicisnl/isthisspam
Categorie:
Crossmedia
Media-Inzet
Innovation

Credits

Concept:
Billy Witbraad. Vanessa Burgmans, Marcel Hartog, Jeroen van Zwam
Art Direction / Design:
Billy Witbraad, Jeroen van Zwam
Copy / Redactie:
Vanessa Burgmans, Marcel Hartog
Interaction Design:
Francisco Rodriguez Bouzas
Verantwoordelijk bij klant:
Wim Meuleman, Edwin van Arkel


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Iedereen zet tegenwoordig alles maar online. Zeker bij speciale gelegenheden als een huwelijk. Niet alleen via social media, complete websites worden gebouwd.
Met simpele zoekopdrachten vonden we grote aantallen trouwfoto’s, de corresponderende trouwdata en namen van de jonggehuwden. En via LinkedIn het werkadres van de bruidegoms.
Omdat mannen hun trouwdag na een tijdje vergeten, stuurt Bloemen.nl ze attent een herinnering naar hun werkadres.
In de vorm van een ouderwetse ansichtkaart, met daarop hun eigen trouwfoto. En een persoonlijke bloemensuggestie.
De mannen krijgen hun herinnering op hun trouwdatum, zodat ze net genoeg tijd hebben om hun geliefde een boeket te sturen via Bloemen.nl, dat wordt namelijk dezelfde dag verstuurd.
Is dit spam? Wij vinden van niet. We gebruiken openbare informatie, totaal legaal. Bovendien ontving Bloemen.nl meer orders en geen klachten. Kortom, de mannen hadden hun trouwdag klaarblijkelijk écht vergeten. We hebben ze gewoon gered.
Voor/over product of dienst
Bloemen.nl is een webshop, waarop je direct boeketten kunt bestellen. Die worden in het grootste deel van Nederland nog dezelfde dag bezorgd door aangesloten bloemisten.
Doelgroep(en)
Mannen 25+, in dit geval getrouwde mannen. Zij kopen regelmatig een boeket voor hun ega en doen dit vaker online (vrouwen zoeken graag zelf bloemen uit, de meeste mannen interesseert dit minder).


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Iedereen zet tegenwoordig alles maar online. Zeker bij speciale gelegenheden als een huwelijk. Niet alleen via social media, complete websites worden gebouwd.
Met simpele zoekopdrachten vonden we grote aantallen trouwfoto’s, de corresponderende trouwdata en namen van de jonggehuwden. En via LinkedIn het werkadres van de bruidegoms.
Omdat mannen hun trouwdag na een tijdje vergeten, stuurt Bloemen.nl ze attent een herinnering naar hun werkadres.
In de vorm van een ouderwetse ansichtkaart, met daarop hun eigen trouwfoto. En een persoonlijke bloemensuggestie.
De mannen krijgen hun herinnering op hun trouwdatum, zodat ze net genoeg tijd hebben om hun geliefde een boeket te sturen via Bloemen.nl, dat wordt namelijk dezelfde dag verstuurd.
Is dit spam? Wij vinden van niet. We gebruiken openbare informatie, totaal legaal. Bovendien ontving Bloemen.nl meer orders en geen klachten. Kortom, de mannen hadden hun trouwdag klaarblijkelijk écht vergeten. We hebben ze gewoon gered.
Voor/over product of dienst
Bloemen.nl is een webshop, waarop je direct boeketten kunt bestellen. Die worden in het grootste deel van Nederland nog dezelfde dag bezorgd door aangesloten bloemisten.
Doelgroep(en)
Mannen 25+, in dit geval getrouwde mannen. Zij kopen regelmatig een boeket voor hun ega en doen dit vaker online (vrouwen zoeken graag zelf bloemen uit, de meeste mannen interesseert dit minder).


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Iedereen zet tegenwoordig alles maar online. Zeker bij speciale gelegenheden als een huwelijk. Niet alleen via social media, complete websites worden gebouwd.
Met simpele zoekopdrachten vonden we grote aantallen trouwfoto’s, de corresponderende trouwdata en namen van de jonggehuwden. En via LinkedIn het werkadres van de bruidegoms.
Omdat mannen hun trouwdag na een tijdje vergeten, stuurt Bloemen.nl ze attent een herinnering naar hun werkadres.
In de vorm van een ouderwetse ansichtkaart, met daarop hun eigen trouwfoto. En een persoonlijke bloemensuggestie.
De mannen krijgen hun herinnering op hun trouwdatum, zodat ze net genoeg tijd hebben om hun geliefde een boeket te sturen via Bloemen.nl, dat wordt namelijk dezelfde dag verstuurd.
Is dit spam? Wij vinden van niet. We gebruiken openbare informatie, totaal legaal. Bovendien ontving Bloemen.nl meer orders en geen klachten. Kortom, de mannen hadden hun trouwdag klaarblijkelijk écht vergeten. We hebben ze gewoon gered.
Voor/over product of dienst
Bloemen.nl is een webshop, waarop je direct boeketten kunt bestellen. Die worden in het grootste deel van Nederland nog dezelfde dag bezorgd door aangesloten bloemisten.
Doelgroep(en)
Mannen 25+, in dit geval getrouwde mannen. Zij kopen regelmatig een boeket voor hun ega en doen dit vaker online (vrouwen zoeken graag zelf bloemen uit, de meeste mannen interesseert dit minder).