Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
PostNL. Deel van mijn leven
Opdrachtgever:
PostNL
Bureau:
Publicis
Datum eerste publicatie:
09/10/2012
url:
http://vimeo.com/publicisnl/deelvanmijnleven
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Marcel Hartog, Jeroen van Zwam, Eppo Luiken, Rosanne van Oort
Art Direction / Design:
Jeroen van Zwam
Copy / Redactie:
Marcel Hartog, Rosanne van Oort, Eppo Luiken
Interaction Design:
Francisco Rodriguez Bouzas
Account:
Jeroen van den Brink, Kim de Winter
Verantwoordelijk bij klant:
Frank van Os, Kolja Urban, Marieke de Vries


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In het verlengde van de externe wervingscampagne ‘Postmedewerker. Deel van je leven’ gericht op het werven van parttimers, is intern de facebook-community ‘Deelvanmijnleven’ in het leven geroepen om de binding met PostNL en de sociale cohesie onder de collega’s, te bevorderen. Door het zelfstandige en parttime werken is er namelijk weinig binding met het bedrijf. Het is een community voor en door postmedewerkers, waar zij het ‘koffiecorner’ gevoel kunnen ervaren. Retentie van de postmedewerkers is het einddoel van ‘Deelvanmijnleven’.
Voor/over product of dienst
PostNL is het postbedrijf met het grootste marktaandeel in Nederland.
Doelgroep(en)
De doelgroep voor de ‘Deelvanmijnleven’ campagne bestaat uit (parttime) medewerkers van PostNL. Dit kunnen uiteenlopende groepen zijn zoals studenten, moeders van schoolgaande kinderen, VUT-ters en gepensioneerden, sporters, muzikanten. Kortom, medewerkers waarvoor het werken voor PostNL maar een deel van hun leven is.