Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Boer zoekt Vrouw crossmediaal
Opdrachtgever:
KRO Digitaal & Innovatie
Bureau:
KRO Digitaal & Innovatie
Datum eerste publicatie:
01/09/2012
url:
http://www.kro.nl/boerzoektvrouw
Categorie:
Crossmedia
Content
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
KRO Digitaal & Innovatie
Art Direction / Design:
KRO Digitaal & Innovatie
Copy / Redactie:
KRO Digitaal & Innovatie
Interaction Design:
KRO Digitaal & Innovatie
Technische realisatie:
KRO Digitaal & Innovatie
Account:
KRO Digitaal & Innovatie


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De zesde serie van Boer zoekt Vrouw in 2012 was volledig crossmediaal van opzet. Boer zoekt Vrouw gaat over boeren die op zoek zijn naar liefde. Dit verhaal vertellen we crossmediaal via televisie, website, social media, radio én de gloednieuwe en populaire gratis Boer zoekt Vrouw app. De kracht van Boer zoekt Vrouw crossmediaal is dat de diverse media elkaar versterken. Zo verwijst Yvon Jaspers op televisie naar web-only content. Website en app zorgen met previews weer voor het aanjagen van de tv-uitzending.
Voor/over product of dienst
Boer zoekt Vrouw crossmediaal verlengt en verdiept het tv-verhaal. Dit doen we met de webserie BRoer zoekt Vrouw, deleted scenes, exclusieve terugblikvideo’s en tekstinterviews met kijkersvragen. Uniek op de website zijn de 360 graden video’s die de bezoekers de gelegenheid geven om zelf rond te kijken op de boerderij van de boeren. De webserie BRoer zoekt Vrouw kan rekenen op een schare trouwe fans. Vier maanden lang hebben we de tweelingbroers Jan en Martin op het liefdespad gevolgd. In totaal hebben we maar liefs 32 afleveringen gemaakt.
Het tweede scherm boer zoekt vrouw live in de app heeft unieke content opgeleverd. Tijdens de uitzending ontvangen fans live op hun mobiel app-exclusieve weetjes over de boeren, die direct aansluiten bij de uitzending.
Doelgroep(en)
Het zijn de tv-kijkers die fan zijn van Boer zoekt Vrouw en voor hen is er Boer zoekt Vrouw crossmediaal! Met vier miljoen kijkers kunnen we stellen dat een brede groep graag kijkt naar Boer zoekt Vrouw op Nederland 1. De leeftijd van de meeste kijkers van deze zender ligt tussen de 20-49 jaar.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
De zesde serie van Boer zoekt Vrouw in 2012 was volledig crossmediaal van opzet. Boer zoekt Vrouw gaat over boeren die op zoek zijn naar liefde. Dit verhaal vertellen we crossmediaal via televisie, website, social media, radio én de gloednieuwe en populaire gratis Boer zoekt Vrouw app. De kracht van Boer zoekt Vrouw crossmediaal is dat de diverse media elkaar versterken. Zo verwijst Yvon Jaspers op televisie naar web-only content. Website en app zorgen met previews weer voor het aanjagen van de tv-uitzending.
Voor/over product of dienst
Boer zoekt Vrouw crossmediaal verlengt en verdiept het tv-verhaal. Dit doen we met de webserie BRoer zoekt Vrouw, deleted scenes, exclusieve terugblikvideo’s en tekstinterviews met kijkersvragen. Uniek op de website zijn de 360 graden video’s die de bezoekers de gelegenheid geven om zelf rond te kijken op de boerderij van de boeren. De webserie BRoer zoekt Vrouw kan rekenen op een schare trouwe fans. Vier maanden lang hebben we de tweelingbroers Jan en Martin op het liefdespad gevolgd. In totaal hebben we maar liefs 32 afleveringen gemaakt.
Het tweede scherm boer zoekt vrouw live in de app heeft unieke content opgeleverd. Tijdens de uitzending ontvangen fans live op hun mobiel app-exclusieve weetjes over de boeren, die direct aansluiten bij de uitzending.
Doelgroep(en)
Het zijn de tv-kijkers die fan zijn van Boer zoekt Vrouw en voor hen is er Boer zoekt Vrouw crossmediaal! Met vier miljoen kijkers kunnen we stellen dat een brede groep graag kijkt naar Boer zoekt Vrouw op Nederland 1. De leeftijd van de meeste kijkers van deze zender ligt tussen de 20-49 jaar.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
De zesde serie van Boer zoekt Vrouw in 2012 was volledig crossmediaal van opzet. Boer zoekt Vrouw gaat over boeren die op zoek zijn naar liefde. Dit verhaal vertellen we crossmediaal via televisie, website, social media, radio én de gloednieuwe en populaire gratis Boer zoekt Vrouw app. De kracht van Boer zoekt Vrouw crossmediaal is dat de diverse media elkaar versterken. Zo verwijst Yvon Jaspers op televisie naar web-only content. Website en app zorgen met previews weer voor het aanjagen van de tv-uitzending.
Voor/over product of dienst
Boer zoekt Vrouw crossmediaal verlengt en verdiept het tv-verhaal. Dit doen we met de webserie BRoer zoekt Vrouw, deleted scenes, exclusieve terugblikvideo’s en tekstinterviews met kijkersvragen. Uniek op de website zijn de 360 graden video’s die de bezoekers de gelegenheid geven om zelf rond te kijken op de boerderij van de boeren. De webserie BRoer zoekt Vrouw kan rekenen op een schare trouwe fans. Vier maanden lang hebben we de tweelingbroers Jan en Martin op het liefdespad gevolgd. In totaal hebben we maar liefs 32 afleveringen gemaakt.
Het tweede scherm boer zoekt vrouw live in de app heeft unieke content opgeleverd. Tijdens de uitzending ontvangen fans live op hun mobiel app-exclusieve weetjes over de boeren, die direct aansluiten bij de uitzending.
Doelgroep(en)
Het zijn de tv-kijkers die fan zijn van Boer zoekt Vrouw en voor hen is er Boer zoekt Vrouw crossmediaal! Met vier miljoen kijkers kunnen we stellen dat een brede groep graag kijkt naar Boer zoekt Vrouw op Nederland 1. De leeftijd van de meeste kijkers van deze zender ligt tussen de 20-49 jaar.