Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Holland's Next Octopus Paul
Opdrachtgever:
Kinderboerderij de Pijp
Bureau:
FHV BBDO / Caviar Content
Datum eerste publicatie:
06/01/2012
url:
http://www.hollandsnextoctopuspaul.nl/
Categorie:
Online Campagne
Crossmedia
Content
Media-Inzet

Credits

Concept:
Daniël Samama, Tim de Waard
Art Direction / Design:
Daniël Samama
Copy / Redactie:
Tim de Waard
Interaction Design:
Daniël Samama
Technische realisatie:
Us Media
Account:
Bart Reef (Caviar Content)
Verantwoordelijk bij klant:
Thamar Blanes
Overigen:
Film productie - Caviar Content


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Kinderboerderij de Pijp is een verborgen plek in het hartje van Amsterdam die maar weinig mensen kennen. Daarom is het lastig om aan vrijwilligers en donateurs te komen. Terwijl zij juist zo hard nodig zijn voor de kinderboerderij.

Tijdens het EK 2012 is heel Nederland in de ban van oranje en de gekte rondom talentenjachten bereikt zijn hoogtepunt. Hierop spelen we op in. Holland’s Next Octopus Paul was een online talentenjacht waarbij we opzoek gingen naar de nieuwe octopus Paul, de voospellende inktvis uit Duitsland van het WK 2010, met twaalf hele bijzondere dieren van Kinderboerderij de Pijp in de hoofdrol. Wie EK wedstrijden goed voorspelde bleef in de race, wie het verkeerd deed viel helaas af.

Via social media werd zonder kosten het nieuws over Holland’s Next Octopus Paul verspreid. De website was het centrale punt van de campagne. Hier was de strijd te volgen, werden ins en outs over de dieren gedeeld en kon iedereen zich aanmelden als vrijwilliger en een donatie doen.
Voor/over product of dienst
Kinderboerderij de Pijp is een mooi plekje in hartje Amsterdam. Een plek met een heleboel dieren, een speeltuin en allerlei lesprogramma’s.
Doelgroep(en)
Alle potentiële bezoekers, donateurs en vrijwilligers van Kinderboerderij de Pijp.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Kinderboerderij de Pijp is een verborgen plek in het hartje van Amsterdam die maar weinig mensen kennen. Daarom is het lastig om aan vrijwilligers en donateurs te komen. Terwijl zij juist zo hard nodig zijn voor de kinderboerderij.

Tijdens het EK 2012 is heel Nederland in de ban van oranje en de gekte rondom talentenjachten bereikt zijn hoogtepunt. Hierop spelen we op in. Holland’s Next Octopus Paul was een online talentenjacht waarbij we opzoek gingen naar de nieuwe octopus Paul, de voospellende inktvis uit Duitsland van het WK 2010, met twaalf hele bijzondere dieren van Kinderboerderij de Pijp in de hoofdrol. Wie EK wedstrijden goed voorspelde bleef in de race, wie het verkeerd deed viel helaas af.

Via social media werd zonder kosten het nieuws over Holland’s Next Octopus Paul verspreid. De website was het centrale punt van de campagne. Hier was de strijd te volgen, werden ins en outs over de dieren gedeeld en kon iedereen zich aanmelden als vrijwilliger en een donatie doen.
Voor/over product of dienst
Kinderboerderij de Pijp is een mooi plekje in hartje Amsterdam. Een plek met een heleboel dieren, een speeltuin en allerlei lesprogramma’s.
Doelgroep(en)
Alle potentiële bezoekers, donateurs en vrijwilligers van Kinderboerderij de Pijp.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Kinderboerderij de Pijp is een verborgen plek in het hartje van Amsterdam die maar weinig mensen kennen. Daarom is het lastig om aan vrijwilligers en donateurs te komen. Terwijl zij juist zo hard nodig zijn voor de kinderboerderij.

Tijdens het EK 2012 is heel Nederland in de ban van oranje en de gekte rondom talentenjachten bereikt zijn hoogtepunt. Hierop spelen we op in. Holland’s Next Octopus Paul was een online talentenjacht waarbij we opzoek gingen naar de nieuwe octopus Paul, de voospellende inktvis uit Duitsland van het WK 2010, met twaalf hele bijzondere dieren van Kinderboerderij de Pijp in de hoofdrol. Wie EK wedstrijden goed voorspelde bleef in de race, wie het verkeerd deed viel helaas af.

Via social media werd zonder kosten het nieuws over Holland’s Next Octopus Paul verspreid. De website was het centrale punt van de campagne. Hier was de strijd te volgen, werden ins en outs over de dieren gedeeld en kon iedereen zich aanmelden als vrijwilliger en een donatie doen.
Voor/over product of dienst
Kinderboerderij de Pijp is een mooi plekje in hartje Amsterdam. Een plek met een heleboel dieren, een speeltuin en allerlei lesprogramma’s.
Doelgroep(en)
Alle potentiële bezoekers, donateurs en vrijwilligers van Kinderboerderij de Pijp.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Kinderboerderij de Pijp is een verborgen plek in het hartje van Amsterdam die maar weinig mensen kennen. Daarom is het lastig om aan vrijwilligers en donateurs te komen. Terwijl zij juist zo hard nodig zijn voor de kinderboerderij.

Tijdens het EK 2012 is heel Nederland in de ban van oranje en de gekte rondom talentenjachten bereikt zijn hoogtepunt. Hierop spelen we op in. Holland’s Next Octopus Paul was een online talentenjacht waarbij we opzoek gingen naar de nieuwe octopus Paul, de voospellende inktvis uit Duitsland van het WK 2010, met twaalf hele bijzondere dieren van Kinderboerderij de Pijp in de hoofdrol. Wie EK wedstrijden goed voorspelde bleef in de race, wie het verkeerd deed viel helaas af.

Via social media werd zonder kosten het nieuws over Holland’s Next Octopus Paul verspreid. De website was het centrale punt van de campagne. Hier was de strijd te volgen, werden ins en outs over de dieren gedeeld en kon iedereen zich aanmelden als vrijwilliger en een donatie doen.
Voor/over product of dienst
Kinderboerderij de Pijp is een mooi plekje in hartje Amsterdam. Een plek met een heleboel dieren, een speeltuin en allerlei lesprogramma’s.
Doelgroep(en)
Alle potentiële bezoekers, donateurs en vrijwilligers van Kinderboerderij de Pijp.