Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
NAM - Goal Zero B2E app en web
Opdrachtgever:
NAM
Bureau:
Peperzaken
Datum eerste publicatie:
15/02/2012
url:
http://peperzaken.nl/projecten/nam/
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Peperzaken
Art Direction / Design:
Peperzaken en Innovatio
Copy / Redactie:
Peperzaken
Interaction Design:
Peperzaken
Technische realisatie:
Peperzaken
Account:
Peperzaken
Verantwoordelijk bij klant:
Asset Groningen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Het waarborgen en versterken van de veiligheidscultuur binnen de NAM, dat is het doel! Een succesvolle en innovatieve business-to-employee app is de oplossing. Met zo’n 185 voormannen en beheerders zijn we een pilot gestart met het gebruik van een iPad met de Goal Zero app waarmee ze altijd op de hoogte zijn van de laatste (veiligheids)informatie. De gebruikers maken meldingen van onveilige situaties direct in de applicatie en hebben de mogelijkheid met elkaar te communiceren. Wegens het succes van de pilot gebruiken nu zo'n 1000 medewerkers binnen de NAM een iPad met de app. De app wordt crossmediaal ondersteund door een webapp, een website en een backend.
Voor/over product of dienst
De iPad met de app wordt dagelijks door de voormannen van de NAM gebruikt. De app geeft de gebruiker de mogelijkheid om snel te communiceren met collega’s op de verschillende ‘plants’ en op kantoor. Er is een optie voor een open gesprek, genaamd SMAT, opgenomen, incidenten worden gedeeld en meldingen kunnen aangemaakt en gelezen worden. Daarnaast is alle belangrijke informatie beschikbaar in een kiosk en wordt de gebruiker op de hoogte gesteld van nieuwe informatie. Vanaf kantoor kunnen de voormannen nu binnen enkele seconden bereikt worden met belangrijke informatie die ze vervolgens dienen te delen met de medewerkers op een plant om dit vervolgens terug te koppelen. Communicatielijnen zijn hierdoor aanzienlijk verkort en er is meer controle over de verspreidde informatie.
Doelgroep(en)
De doelgroepen zijn de voormannen van Asset Groningen, Asset Land en Asset ONEgas van de NAM. Ook de area-managers behoren tot de doelgroep, door het crossmediaal inzetten van de app en het gebruik van een ‘op-maat’ backend kunnen zij vanaf kantoor de wijzigingen volgen en reageren via een pc of laptop. De communicatietijd is verkort van soms weken tot enkele seconden.