Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
NOS Sport Connected TV
Opdrachtgever:
NOS
Bureau:
TWC
Datum eerste publicatie:
04/06/2012
url:
http://spinawards.twcapps.com
Categorie:
Interactieve TV & Online Video
Innovation

Credits

Concept:
TWC
Art Direction / Design:
TWC en NOS
Copy / Redactie:
NOS Nieuwe Media
Interaction Design:
TWC
Technische realisatie:
TWC
Account:
TWC
Verantwoordelijk bij klant:
Lara Ankersmit - hoofd Nieuwe Media NOS
Overigen:
Samsung, Sony, PS3, LG, Philips


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Het zal niemand zijn ontgaan; de zomer van 2012 stond in het teken van sport, sport en nog meer sport. Tijdens deze Sportzomer bracht de NOS voor het eerst in de geschiedenis, alle grote sport evenementen zoals het EK, de Tour de France en de Olympische Spelen, live en on demand op de vijf grote connected TV platformen.

Als reactie op de ‘internet first-strategie’, waarin het werken met deadlines werd losgelaten en al het nieuws direct wordt gepubliceerd, werd het volgens NOS tijd voor iets nieuws: ‘Video first.’ Daarom ontwikkelden NOS en TWC, in samenwerking met televisiefabrikanten Samsung, Sony, LG, Philips en Playstation 3 een applicatie, die het mogelijk maakt om op televisie te kijken naar live beelden van alle grote sport wedstrijden, die niet te zien zijn via reguliere Nederlandse TV.
Voor/over product of dienst
Als grootste nieuwsorganisatie van Nederland, biedt de NOS, altijd en overal onafhankelijke en betrouwbare verslaggeving op het gebied van nieuws, sport en (inter-)nationale evenementen. Dit gebeurt realtime en multimediaal. Via nos.nl, radio, TV, mobiele apps, sociale netwerken en narrowcasting en sinds de Sportzomer van 2012 ook via Connected TV en game consoles.
De NOS Sport Connected TV app werd gelanceerd tijdens de Sportzomer van 2012, vlak voor de start van de grote sportevenementen zoals EURO2012, de Tour de France, Wimbledon en de Olympische Spelen. De app is beschikbaar op de 5 platformen van Samsung, LG, Sony, Philips en PlayStation3 en biedt het publiek een optimale gebruikerservaring op haar connected TV.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Het zal niemand zijn ontgaan; de zomer van 2012 stond in het teken van sport, sport en nog meer sport. Tijdens deze Sportzomer bracht de NOS voor het eerst in de geschiedenis, alle grote sport evenementen zoals het EK, de Tour de France en de Olympische Spelen, live en on demand op de vijf grote connected TV platformen.

Als reactie op de ‘internet first-strategie’, waarin het werken met deadlines werd losgelaten en al het nieuws direct wordt gepubliceerd, werd het volgens NOS tijd voor iets nieuws: ‘Video first.’ Daarom ontwikkelden NOS en TWC, in samenwerking met televisiefabrikanten Samsung, Sony, LG, Philips en Playstation 3 een applicatie, die het mogelijk maakt om op televisie te kijken naar live beelden van alle grote sport wedstrijden, die niet te zien zijn via reguliere Nederlandse TV.
Voor/over product of dienst
Als grootste nieuwsorganisatie van Nederland, biedt de NOS, altijd en overal onafhankelijke en betrouwbare verslaggeving op het gebied van nieuws, sport en (inter-)nationale evenementen. Dit gebeurt realtime en multimediaal. Via nos.nl, radio, TV, mobiele apps, sociale netwerken en narrowcasting en sinds de Sportzomer van 2012 ook via Connected TV en game consoles.
De NOS Sport Connected TV app werd gelanceerd tijdens de Sportzomer van 2012, vlak voor de start van de grote sportevenementen zoals EURO2012, de Tour de France, Wimbledon en de Olympische Spelen. De app is beschikbaar op de 5 platformen van Samsung, LG, Sony, Philips en PlayStation3 en biedt het publiek een optimale gebruikerservaring op haar connected TV.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders.