Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Star Serve
Opdrachtgever:
Heineken
Bureau:
TBWA\NEBOKO
Datum eerste publicatie:
01/11/2012
url:
http://facebook.com/heineken
Categorie:
Crossmedia
Game

Credits

Concept:
Tim Voors, Dani Polak, Joep Drummen
Art Direction / Design:
Dani Polak
Copy / Redactie:
Joep Drummen
Interaction Design:
Mario Piepenbrink
Technische realisatie:
E-Focus
Account:
Patritia Pahladsingh, Joeri Bakker
Verantwoordelijk bij klant:
Hans Bohm, Ralph Rijks, Rob van Griensven, Nikita Lensink
Overigen:
Daan Remarque


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Heineken Star Serve. Perfect getapt het lekkerst.
In de Star Serve Facebook app werden Heineken fans uitgedaagd om zelf een perfecte Heineken te tappen. Tijdens deze game leerden consumenten de kenmerken van een perfecte Heineken en de 5 stappen van het tapritueel: spoelen, glas onder de juiste hoek, op het juiste moment de tap dicht, afschuimen en serveren. Wie dit perfect had gedaan, kreeg zijn perfecte Heineken, met een gepersonaliseerde boodschap (gebaseerd op zijn profiel) op zijn timeline. Bovendien werd deze ook digital outdoor getoond op het Rembrandtplein of thuis gestuurd als abri.
Voor/over product of dienst
Heineken bier.
Doelgroep(en)
1) Jonge mannen die alles uit het leven willen halen - en mannen die zich daarmee kunnen identificeren.

2) Horecapersoneel dat Heineken tapt en serveert.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Heineken Star Serve. Perfect getapt het lekkerst.
In de Star Serve Facebook app werden Heineken fans uitgedaagd om zelf een perfecte Heineken te tappen. Tijdens deze game leerden consumenten de kenmerken van een perfecte Heineken en de 5 stappen van het tapritueel: spoelen, glas onder de juiste hoek, op het juiste moment de tap dicht, afschuimen en serveren. Wie dit perfect had gedaan, kreeg zijn perfecte Heineken, met een gepersonaliseerde boodschap (gebaseerd op zijn profiel) op zijn timeline. Bovendien werd deze ook digital outdoor getoond op het Rembrandtplein of thuis gestuurd als abri.
Voor/over product of dienst
Heineken bier.
Doelgroep(en)
1) Jonge mannen die alles uit het leven willen halen - en mannen die zich daarmee kunnen identificeren.

2) Horecapersoneel dat Heineken tapt en serveert.