Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Bellicher: Cel
Opdrachtgever:
Submarine
Bureau:
Submarine
Datum eerste publicatie:
09/02/2013
url:
http://www.bellichercel.nl/
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Submarine
Art Direction / Design:
Ilja Goossens & Christiaan de Rooij
Copy / Redactie:
Eva Jobse & Ilja Goossens
Interaction Design:
Ilja Goossens & Christiaan de Rooij
Technische realisatie:
Eugene Rozov, Valery Kantor, Alexey Chirko & Marco Colombo
Account:
Miek ten Brummelhuis
Verantwoordelijk bij klant:
GertJan Kuiper
Overigen:
Producers Femke Wolting & Bruno Felix


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Bellicher: Cel is een film en een serie, vernoemd naar de gelijknamige boeken van Charles den Tex. Voor de film is een App ontwikkeld die de gebruiker in het verhaal betrok en spelers konden tot en met de vertoning de app gebruiken. In de bioscoop werden telefoons ingezet om de dader aan te kunnen wijzen en buiten de bioscoop konden gebruikers allerlei missies voltooien.

Voor de serie is een Web Game ontwikkeld die parallel loopt aan de serie. Elke week start er na de uitzending een nieuwe missie waarin een ieder deel kan nemen middels een emailadres of facebookaccount. De opdrachten sluiten aan op gebeurtenissen in de saga.
Voor/over product of dienst
De App: Met deze unieke app kon je helpen bij het ontmaskeren van cybercriminelen en in de huid van de hoofdpersoon van de film kruipen. Voorafgaand aan de film verzamelde je zoveel mogelijk informatie door missies te voltooien, om vervolgens tijdens de film in de bioscoop zo snel mogelijk de ware dader(s) aan te kunnen wijzen. Dit was de eerste second screen app waarmee je live mee kon spelen in de bioscoop.

De webgame: Parallel aan de serie op tv kunnen kijkers zelf ervaren hoe het is wanneer hun identiteit wordt gestolen. In de game ga je de strijd aan met cybercriminelen van wie jij geen idee hebt wie het zijn. Tegelijkertijd moet je je onschuld bewijzen aan de politie die je op de hielen zit. Elke week start er een nieuwe missie waar iedereen gratis aan deel kan nemen. Een bezoeker besteed gemiddeld bijna 23 minuten aan de game.
Doelgroep(en)
De doelgroep bestaat uit mannen en vrouwen tussen de 20 en 49 jaar oud. Hoger opgeleiden. Deze doelgroep geldt voor het gehele crossmediale project.