Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Like To Dislike - OxfamNovib
Opdrachtgever:
OxfamNovib
Bureau:
SUE Amsterdam
Datum eerste publicatie:
07/05/2012
url:
http://leancampaigning.com/liketodislike/
Categorie:
Crossmedia
Social Media
Content
Media-Inzet

Credits

Concept:
Tom De Bruyne, Louk Derks
Art Direction / Design:
Louk Derks, Desmond Gerritse, Vincent ten Have, Ben Vessey
Copy / Redactie:
Jill Mathon, Louk Derks
Interaction Design:
Egotribe
Technische realisatie:
Egotribe
Account:
Merle Jaspers
Verantwoordelijk bij klant:
Ellen Heeres, Jurrian ten Hove
Overigen:
IMLounge (digital mediaplanning)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
OxfamNovib wou nieuwe manieren vinden om de publieke druk op overheden en bedrijven op te voeren. De tijd van het oude actievoeren is voorbij. De uitdaging: hoe kunnen we op een slimme manier de kracht van digitaal en social media gebruiken om actie te voeren?

Met de "like to dislike"-campagne hebben we de digitale achterban van OxfamNovib geactivereerd om de vuile waarheden over de voedselcrisis te verspreiden met een simpele like en share. Door de saaie en complexe content uit de OxfamNovib rapporten te vertalen in opmerkelijke plaatjes, provocatieve weetjes en shockerende feiten, hebben we een leger aan fans en massaal bereik weten op te bouwen voor OxfamNovib's verhaal over de voedselcrisis. Vervolgens zijn we gaan testen of we dit digitale campagne leger een stapje verder konden gaan. Dit resulteerde uiteindelijk in het afwenden van een tweede kamer beslissing over biobrandstof.
Voor/over product of dienst
Voor OxfamNovib. Like To Dislike was de Nederlandse invulling van de wereldwijde Grow campagne over de voedselcrisis.
Doelgroep(en)
Nederlandse volwassenen die op social media te vinden zijn.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
OxfamNovib wou nieuwe manieren vinden om de publieke druk op overheden en bedrijven op te voeren. De tijd van het oude actievoeren is voorbij. De uitdaging: hoe kunnen we op een slimme manier de kracht van digitaal en social media gebruiken om actie te voeren?

Met de "like to dislike"-campagne hebben we de digitale achterban van OxfamNovib geactivereerd om de vuile waarheden over de voedselcrisis te verspreiden met een simpele like en share. Door de saaie en complexe content uit de OxfamNovib rapporten te vertalen in opmerkelijke plaatjes, provocatieve weetjes en shockerende feiten, hebben we een leger aan fans en massaal bereik weten op te bouwen voor OxfamNovib's verhaal over de voedselcrisis. Vervolgens zijn we gaan testen of we dit digitale campagne leger een stapje verder konden gaan. Dit resulteerde uiteindelijk in het afwenden van een tweede kamer beslissing over biobrandstof.
Voor/over product of dienst
Voor OxfamNovib. Like To Dislike was de Nederlandse invulling van de wereldwijde Grow campagne over de voedselcrisis.
Doelgroep(en)
Nederlandse volwassenen die op social media te vinden zijn.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
OxfamNovib wou nieuwe manieren vinden om de publieke druk op overheden en bedrijven op te voeren. De tijd van het oude actievoeren is voorbij. De uitdaging: hoe kunnen we op een slimme manier de kracht van digitaal en social media gebruiken om actie te voeren?

Met de "like to dislike"-campagne hebben we de digitale achterban van OxfamNovib geactivereerd om de vuile waarheden over de voedselcrisis te verspreiden met een simpele like en share. Door de saaie en complexe content uit de OxfamNovib rapporten te vertalen in opmerkelijke plaatjes, provocatieve weetjes en shockerende feiten, hebben we een leger aan fans en massaal bereik weten op te bouwen voor OxfamNovib's verhaal over de voedselcrisis. Vervolgens zijn we gaan testen of we dit digitale campagne leger een stapje verder konden gaan. Dit resulteerde uiteindelijk in het afwenden van een tweede kamer beslissing over biobrandstof.
Voor/over product of dienst
Voor OxfamNovib. Like To Dislike was de Nederlandse invulling van de wereldwijde Grow campagne over de voedselcrisis.
Doelgroep(en)
Nederlandse volwassenen die op social media te vinden zijn.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
OxfamNovib wou nieuwe manieren vinden om de publieke druk op overheden en bedrijven op te voeren. De tijd van het oude actievoeren is voorbij. De uitdaging: hoe kunnen we op een slimme manier de kracht van digitaal en social media gebruiken om actie te voeren?

Met de "like to dislike"-campagne hebben we de digitale achterban van OxfamNovib geactivereerd om de vuile waarheden over de voedselcrisis te verspreiden met een simpele like en share. Door de saaie en complexe content uit de OxfamNovib rapporten te vertalen in opmerkelijke plaatjes, provocatieve weetjes en shockerende feiten, hebben we een leger aan fans en massaal bereik weten op te bouwen voor OxfamNovib's verhaal over de voedselcrisis. Vervolgens zijn we gaan testen of we dit digitale campagne leger een stapje verder konden gaan. Dit resulteerde uiteindelijk in het afwenden van een tweede kamer beslissing over biobrandstof.
Voor/over product of dienst
Voor OxfamNovib. Like To Dislike was de Nederlandse invulling van de wereldwijde Grow campagne over de voedselcrisis.
Doelgroep(en)
Nederlandse volwassenen die op social media te vinden zijn.