Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Arla Yoghurtijs - Arla Foods
Opdrachtgever:
Arla Foods
Bureau:
SUE Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/08/2012
url:
http://leancampaigning.com/arlayoghurtijs/
Categorie:
Social Media
Crossmedia
Content

Credits

Concept:
Astrid Groenewegen, Tom De Bruyne, Louk Derks
Art Direction / Design:
The Parking Lot, Louk Derks, Astrid Groenewegen
Copy / Redactie:
Louise Martens, Astrid Groenewegen
Interaction Design:
The Parking Lot
Technische realisatie:
The Parking Lot
Account:
Louise Martens
Verantwoordelijk bij klant:
Maartje Ebben
Overigen:
IM Lounge (media)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De verkoop van fruityoghurt krijgt zakt tijdens de zomermaanden in. Arla vroeg ons om een campagne te voeren voor hun 100% natuurlijke fruityoghurts. Wij vroegen ons af: Zouden mensen niet veel meer fruityoghurt kopen, indien we ze inspireerden en hielpen om er yoghurtijs van te maken?

De Yoghurtijs campagne kan het best gelezen worden als het opbouwen van een verhaal in meerdere hoofdstukken: Eerst begon op Facebook de zoektocht naar recepten en het betrekken van Arla fans in het creeëren van een ultieme recepten site voor yoghurtijs. Vervolgens bouwden we publiek op voor deze recepten via online campagne op vrouwen gerichte media en op de Arla verpakkingen. Dit leidde o.a. tot een structureel hoge pagerank op voor Arla voor iedereen die zoekt op yoghurtijs recepten.
Voor/over product of dienst
Arla Fruityoghurt
Doelgroep(en)
- Vrouwen tussen 18 en 45.
- Moeders met kinderen.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De verkoop van fruityoghurt krijgt zakt tijdens de zomermaanden in. Arla vroeg ons om een campagne te voeren voor hun 100% natuurlijke fruityoghurts. Wij vroegen ons af: Zouden mensen niet veel meer fruityoghurt kopen, indien we ze inspireerden en hielpen om er yoghurtijs van te maken?

De Yoghurtijs campagne kan het best gelezen worden als het opbouwen van een verhaal in meerdere hoofdstukken: Eerst begon op Facebook de zoektocht naar recepten en het betrekken van Arla fans in het creeëren van een ultieme recepten site voor yoghurtijs. Vervolgens bouwden we publiek op voor deze recepten via online campagne op vrouwen gerichte media en op de Arla verpakkingen. Dit leidde o.a. tot een structureel hoge pagerank op voor Arla voor iedereen die zoekt op yoghurtijs recepten.
Voor/over product of dienst
Arla Fruityoghurt
Doelgroep(en)
- Vrouwen tussen 18 en 45.
- Moeders met kinderen.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
De verkoop van fruityoghurt krijgt zakt tijdens de zomermaanden in. Arla vroeg ons om een campagne te voeren voor hun 100% natuurlijke fruityoghurts. Wij vroegen ons af: Zouden mensen niet veel meer fruityoghurt kopen, indien we ze inspireerden en hielpen om er yoghurtijs van te maken?

De Yoghurtijs campagne kan het best gelezen worden als het opbouwen van een verhaal in meerdere hoofdstukken: Eerst begon op Facebook de zoektocht naar recepten en het betrekken van Arla fans in het creeëren van een ultieme recepten site voor yoghurtijs. Vervolgens bouwden we publiek op voor deze recepten via online campagne op vrouwen gerichte media en op de Arla verpakkingen. Dit leidde o.a. tot een structureel hoge pagerank op voor Arla voor iedereen die zoekt op yoghurtijs recepten.
Voor/over product of dienst
Arla Fruityoghurt
Doelgroep(en)
- Vrouwen tussen 18 en 45.
- Moeders met kinderen.