Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Toto EK campagne
Opdrachtgever:
Toto / De Lotto
Bureau:
Indivirtual
Datum eerste publicatie:
04/04/2013
url:
http://toto.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Toto
Art Direction / Design:
Kris Visser / Robin Bes
Copy / Redactie:
Vanessa van der Linde / Dave van Velzen
Interaction Design:
Bas Feenstra
Technische realisatie:
Bjorn Lindstrom / Arno van Lammeren
Account:
Bas Feenstra
Verantwoordelijk bij klant:
Vanessa van der Linde / Dave van Velzen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Toto wilde in 2012 haar positie te versterken dmv synergie te creëren tussen de verschillende verkoop & lead generating kanalen een innoverende campagne. Gekeken naar de doelstellingen, het budget, doelgroepinzichten en de mogelijkheden van middelen en kanalen heeft Toto zich niet laten weerhouden door beperkingen, maar juist gekeken naar de essentie van platformen, kanalen en media, zodat deze elkaar zouden versterken om zo de consument de beste expercience te geven anytime anywhere. Hierbij werd de tactische inzet (eigen middelen, social media en zware online mediadruk) aangepast aan de doelgroep.Toto lanceerde daarom een innoverende EK campagne “Ben jij beter dan je vrienden”. De basis van de campagne bestond uit een Facebook EK poule app waarmee je met je vrienden voorspellingen rondom de EK wedstrijden kon doen. Tevens werden consumenten door middel van de app en overige media gemotiveerd om Toto te spelen in de winkel, online en mobiel.
Voor/over product of dienst
Toto is de enige legale aanbieder van sportweddenschappen in Nederland en de enige officiële aanbieder in Nederland van een EK poule waarmee je prijzen kan winnen. Toto staat bekend als een betrouwbaar kansspel. Toto draagt jaarlijks enkele miljoenen aan het amateurvoetbal af via de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (KNVB). Toto is een onderdeel van De Lotto, die sinds haar oprichting in 1961 meer dan 1,3 miljard euro aan de Nederlandse sport heeft afgedragen via het NOC*NSF. Aan overige goede doelen waaronder het Oranje Fonds, Prins Bernhard Cultuurfonds en de Nierstichting is sinds de oprichting circa 500 miljoen euro afgedragen.
Doelgroep(en)
De doelgroep van Toto houdt van sport, met name voetbal en is tussen de 19-49 jaar.
Doelgroepinzichten:
Een groot deel van de huidige totospelers hoeft alleen geïnformeerd te worden over wedstrijden binnen het juiste umfeld (voetbalsite of nieuwsbrief) om te gaan spelen. Ze willen altijd kunnen spelen op elke locatie. Een mobiele site en een app faciliteren in deze behoefte. Nieuwe spelers dienen eerst meer binding met en uitleg over het merk te hebben. Social media maakt dat mogelijk door op een laagdrempelige manier in contact komen met het Totospel. Daarnaast vinden (Toto)spelers het additioneel leuk om samen met hun vrienden het EK te voorspellen in een poule.