Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Fanta Chase
Opdrachtgever:
Coca-Cola Nederland
Bureau:
UM
Datum eerste publicatie:
01/05/2012
url:
http://www.fantachase.nl
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
UM- Joel de Baat
Art Direction / Design:
Square Melon
Verantwoordelijk bij klant:
Sonja den Bakker, Karlijn in't Veld, Max Verheul


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
“Hi, ik ben Andy. Ik ben die jongen met dat skateboard uit de Fanta televisiecommercial en ik word achtervolgd...”

Andy is de hoofdrolspeler in de nieuwe “Taste me if you can” Fanta-campagne.
De achtervolging in de commercial vormt de basis voor een doelgroepactivatie: de “Fanta Chase”! Hierin staan Andy én verstopte Fanta-flessen centraal.

Gegeven de doelgroep (13 - 19) ligt een interactieve campagne met “traditionele” digitale media voor de hand, maar dat is te makkelijk. UM wilde méér en beter. Deze activatie draaide om het vinden én verzamelen van 400 unieke Fanta-flessen. De flessen werden, digitaal en in het échte leven, verstopt op typische tienerplekken.
Voor/over product of dienst
De campagne is opgezet voor het Coca-Cola merk Fanta
Vanuit Fanta werd gevraagd hoe de nieuwe “Taste me if you can” commercial doorvertaald kon worden richting tieners met als doel om tieners meer te betrekken bij Fanta en het “More fun, Less serious” thema. UM heeft pro-actief een idee uitgewerkt om tieners letterlijk met het product, de Fanta fles uit de commercial, bezig te laten zijn
Doelgroep(en)
Doelstelling:
Recruit Teens and engage with them.
Show them Fanta is about fun.

Doelgroep:
Teens in de leeftijd van 13-19 jaar