Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Microsoft SparkLab
Opdrachtgever:
Microsoft Nederland
Bureau:
SUE Amsterdam
Datum eerste publicatie:
11/01/2012
url:
http://leancampaigning.com/microsoftsparklab/
Categorie:
Content
Media-Inzet
Social Media

Credits

Concept:
SUE Amsterdam + Microsoft Nederland
Art Direction / Design:
Louk Derks, Desmond Gerritse, Vincent ten Have
Copy / Redactie:
Jill Mathon, Ebele Wybenga, Niek Stevens, Stephan Lam, Yvette Lansbergen, Coen Nijkrake
Account:
Merle Jaspers, Niek Stevens
Verantwoordelijk bij klant:
Anneke Schogt, Yvette Lansbergen, Stéphan Lam, Coen Nijkrake


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Eind oktober introduceerde Microsoft Windows 8, een radicaal nieuw besturingsysteem. Een internationale massamedia campagne werd uitgerold om early adopters te overtuigen om Windows 8 uit te proberen.

Het probleem: Eenmaal mensen de stap naar Windows 8 zetten, werden ze aan het lot overgelaten.

De grootste uitdaging: Hoe kunnen we er voor zorgen dat de eerste gebruikers ook echt enthousiast worden van Windows 8?

De oplossing: Geen campagne, maar een campagneteam: The SparkLab.

Microsoft en SUE bouwden voor 3 maanden een ruimte om als The SparkLab. We vulden het SparkLab met creatieven, social media monitoring tools, conversatie marketers en 3 inhoudelijke experts van Microsoft. We monitorden elke online conversatie over Windows 8. En elke vraag, bedenking, twijfel of opmerking, beantwoordden we met de creatie van stukjes content, gemaakt door Microsoft Medewerkers. Tips, tricks, hacks en inspiratie verhalen over hoe je Windows 8 voor je kan laten werken.
Voor/over product of dienst
Windows 8.
Doelgroep(en)
Windows gebruikers in Nederland


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Eind oktober introduceerde Microsoft Windows 8, een radicaal nieuw besturingsysteem. Een internationale massamedia campagne werd uitgerold om early adopters te overtuigen om Windows 8 uit te proberen.

Het probleem: Eenmaal mensen de stap naar Windows 8 zetten, werden ze aan het lot overgelaten.

De grootste uitdaging: Hoe kunnen we er voor zorgen dat de eerste gebruikers ook echt enthousiast worden van Windows 8?

De oplossing: Geen campagne, maar een campagneteam: The SparkLab.

Microsoft en SUE bouwden voor 3 maanden een ruimte om als The SparkLab. We vulden het SparkLab met creatieven, social media monitoring tools, conversatie marketers en 3 inhoudelijke experts van Microsoft. We monitorden elke online conversatie over Windows 8. En elke vraag, bedenking, twijfel of opmerking, beantwoordden we met de creatie van stukjes content, gemaakt door Microsoft Medewerkers. Tips, tricks, hacks en inspiratie verhalen over hoe je Windows 8 voor je kan laten werken.
Voor/over product of dienst
Windows 8.
Doelgroep(en)
Windows gebruikers in Nederland


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Eind oktober introduceerde Microsoft Windows 8, een radicaal nieuw besturingsysteem. Een internationale massamedia campagne werd uitgerold om early adopters te overtuigen om Windows 8 uit te proberen.

Het probleem: Eenmaal mensen de stap naar Windows 8 zetten, werden ze aan het lot overgelaten.

De grootste uitdaging: Hoe kunnen we er voor zorgen dat de eerste gebruikers ook echt enthousiast worden van Windows 8?

De oplossing: Geen campagne, maar een campagneteam: The SparkLab.

Microsoft en SUE bouwden voor 3 maanden een ruimte om als The SparkLab. We vulden het SparkLab met creatieven, social media monitoring tools, conversatie marketers en 3 inhoudelijke experts van Microsoft. We monitorden elke online conversatie over Windows 8. En elke vraag, bedenking, twijfel of opmerking, beantwoordden we met de creatie van stukjes content, gemaakt door Microsoft Medewerkers. Tips, tricks, hacks en inspiratie verhalen over hoe je Windows 8 voor je kan laten werken.
Voor/over product of dienst
Windows 8.
Doelgroep(en)
Windows gebruikers in Nederland