Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
T-Mobile Twitteraarcommentaar
Opdrachtgever:
T-Mobile
Bureau:
Etcetera
Datum eerste publicatie:
04/06/2012
url:
http://www.youtube.com/twitteraarcommentaar
Categorie:
Interactieve TV & Online Video
Website

Credits

Concept:
Wouter Voges, Hans Bolleurs
Art Direction / Design:
Wouter Voges
Copy / Redactie:
Hans Bolleurs
Interaction Design:
NVT
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Astrid Witteveen, Wendy Losse
Verantwoordelijk bij klant:
Chantal van der Walle, Henriette van Swinderen
Overigen:
Strategie: Jordi Koppenhol, Mark de Leeuw Geluid: Desmet Studio's


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Met het EK Voetbal komt dat oer-Hollands klagen tot een hoogtepunt: het Nederlands Elftal heeft tijdens zo’n groot toernooi niet één, maar 17 miljoen bondscoaches. Als Nederland voor de televisie zit, heeft iedereen wel een mening over die speler, wissel of actie. En vaak wordt die mening nog tijdens de wedstrijd direct op Twitter gezet.

T-Mobile gaf met het Twitteraar Commentaar al die twitterende voetbalkenners letterlijk een stem. Hiervoor werd een opvallende en uitgekiende combinatie van Twitter, YouTube en televisie ingezet.

Tijdens Oranje gaven 2 voetbal commentatoren live verslag van de wedstrijd via een speciaal YouTube-kanaal. Dat deden ze niet op basis van hun eigen waarnemingen, maar op basis van de mening van Twitterend Nederland. Alle Tweets met een hashtag die gerelateerd kon worden aan de wedstrijd werden letterlijk voorgelezen. Dit leidde tot een ongezouten maar vaak hilarisch voetbalcommentaar, dat second screen gevolgd kon worden op de speciale actiesite.
Voor/over product of dienst
Branche: Mobiele telefonie en internet

Life is for sharing: T-Mobile vindt dat het leven meer betekenis krijgt als je dingen met elkaar kunt delen. T-Mobile haalt daarom de barrières om te delen weg. Zodat je overal en altijd samen kunt zijn: ‘Altijd samen’. De emotionele merkbelofte waarin ‘delen’ in dienst staat van betekenisvol contact gaat hand in hand met concrete bewijsvoering.
Doelgroep(en)
Trendsetters en Socializers. Deze doelgroepen lopen voorop in aanschaf en gebruik van nieuwe (mobiele) technologie. De smartphone is een onmisbare tool in hun dagelijks leven.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Met het EK Voetbal komt dat oer-Hollands klagen tot een hoogtepunt: het Nederlands Elftal heeft tijdens zo’n groot toernooi niet één, maar 17 miljoen bondscoaches. Als Nederland voor de televisie zit, heeft iedereen wel een mening over die speler, wissel of actie. En vaak wordt die mening nog tijdens de wedstrijd direct op Twitter gezet.

T-Mobile gaf met het Twitteraar Commentaar al die twitterende voetbalkenners letterlijk een stem. Hiervoor werd een opvallende en uitgekiende combinatie van Twitter, YouTube en televisie ingezet.

Tijdens Oranje gaven 2 voetbal commentatoren live verslag van de wedstrijd via een speciaal YouTube-kanaal. Dat deden ze niet op basis van hun eigen waarnemingen, maar op basis van de mening van Twitterend Nederland. Alle Tweets met een hashtag die gerelateerd kon worden aan de wedstrijd werden letterlijk voorgelezen. Dit leidde tot een ongezouten maar vaak hilarisch voetbalcommentaar, dat second screen gevolgd kon worden op de speciale actiesite.
Voor/over product of dienst
Branche: Mobiele telefonie en internet

Life is for sharing: T-Mobile vindt dat het leven meer betekenis krijgt als je dingen met elkaar kunt delen. T-Mobile haalt daarom de barrières om te delen weg. Zodat je overal en altijd samen kunt zijn: ‘Altijd samen’. De emotionele merkbelofte waarin ‘delen’ in dienst staat van betekenisvol contact gaat hand in hand met concrete bewijsvoering.
Doelgroep(en)
Trendsetters en Socializers. Deze doelgroepen lopen voorop in aanschaf en gebruik van nieuwe (mobiele) technologie. De smartphone is een onmisbare tool in hun dagelijks leven.