Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
NDSM.nl
Opdrachtgever:
BIESTERBOS & Stichting Beheer NDSM-werf Oost
Bureau:
Vandejong
Datum eerste publicatie:
11/10/2012
url:
http://www.ndsm.nl/
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Vandejong & BIESTERBOS
Art Direction / Design:
Vandejong: Franklin de Bekker, Hamid Sallali, Kalle Mattsson.
Copy / Redactie:
Vandejong: Marieke Kitzen. Stichting NDSM-Werf Oost: Elien van Riet.
Interaction Design:
Vandejong: Franklin de Bekker. Robot Media: Seb Stam.
Technische realisatie:
Robot Media: Seb Stam, Rob Vermeer.
Account:
Gigharbor: Bas Jansen. Van Eeden Projecten: Joost van Eeden.
Verantwoordelijk bij klant:
BIESTERBOS: Nienke Hopman. Stichting Beheer NDSM-Werf Oost: Frank Alsema. En in afstemming met Stadsdeel Amsterdam Noord, Noordwaarts, Stichting Kinetisch Noord en Vereniging de Toekomst.
Overigen:
PR vanuit Vandejong: Maurice Seleky.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Branding agency Vandejong heeft in samenwerking met Robot Media een nieuw communicatieplatform ontwikkeld voor de voormalige scheepswerf NDSM in Amsterdam-Noord in opdracht van BIESTERBOS en Stichting Beheer NDSM-werf Oost.

Het platform biedt ondersteuning bij de verdere positionering van de NDSM-werf als aantrekkelijke vestigingsplaats voor de creatieve industrie, onderscheidende ondernemers en woningzoekenden.

NDSM is een mix van creatieve, culturele en commerciële samenwerkingen. Zij vormen een groeiende community. Met NDSM.nl wil Vandejong de gezamenlijke beleving, dynamiek en identiteit communiceren. De website is onderdeel van het grotere door Vandejong ontwikkelde merkconcept 'NDSM: Selfmade City'. Hierin worden NDSM en NDSM.nl benaderd als een stad die 24 uur per dag in beweging is.
Voor/over product of dienst
NDSM.nl is een platform voor alle gebruikers, initiatieven en projecten op NDSM die een positieve bijdrage leveren aan de huidige en toekomstige NDSM-werf. Gelijkwaardigheid en onafhankelijkheid zijn de basis voor de presentatie van de gebruikers, initiatieven en projecten op de website.

NDSM.nl werkt als een gids die helpt de werf te ontdekken. Gebruikers vinden er snel alle evenementen, projecten, bedrijven, gebouwen, woningen, winkels, horeca, hotels en monumenten op NDSM.

Daarnaast maken ze kennis met de dromers, doeners, pioniers, avonturiers, ondernemers, kunstenaars, denkers en voorlopers van NDSM. Het zijn deze mensen die NDSM.nl tot stand brengen. Samen met redacteuren van NDSM.nl delen zij verhalen, de laatste ontwikkelingen en initiatieven op de werf.
Doelgroep(en)
NDSM gaat over persoonlijkheden. Met de website en de overige communicatie wil NDSM mensen met de juiste attitude trekken:

- dromers
- doeners
- pioniers
- avonturiers
- smaakmakers
- creatieven
- uitgesproken ondernemers
- oorspronkelijke denkers
- voorlopers

Deze mensen komen niet alleen maar halen, maar voegen met hun persoonlijkheid ook ‘karakter’ toe. Dit betekent geen massacommunicatiemiddelen, maar persoonlijke communicatie. Marketing waarin NDSM niet steeds zelf aan het woord is, maar waarin anderen graag over NDSM praten: mond-tot-mond-marketing. Deze benadering is ook fundamenteel voor de inrichting en infrastructuur van NDSM.nl.