Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Doe Maar Mee
Opdrachtgever:
Mojo/ Brand New Live
Bureau:
Gummo
Datum eerste publicatie:
09/07/2012
url:
http://www.doemaarmee.nu
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Hajo de Boer, Onno Lixenberg, David van Tiel en Ruben Verheggen
Art Direction / Design:
Hajo de Boer, Mark Kuiper
Copy / Redactie:
Hajo de Boer
Interaction Design:
Mark Kuiper
Technische realisatie:
Nard Haverkort, Frank de Jonge en Nico Brinkkemper (Ku)
Account:
Nathalie Kranenburg, Onno Lixenberg
Verantwoordelijk bij klant:
Mojo en Brand New Live
Overigen:
Animatie promotiefilmp (ook op site): Rhonald Blommestijn (Artbox)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Ter promotie van de Symphonica in Rosso concerten van Doe Maar ontwikkelde Gummo een Twitter primeur. Fans van Doe Maar werden opgeroepen om via Twitter mee te schrijven aan een nieuw Doe Maar nummer. Het nummer, met alleen de eerste regel als 'voorzetje', stond online en heel Nederland mocht meeschrijven.

Acht weken lang kon iedereen wekelijks twee nieuwe regels aandragen. Uit alle inzendingen koos Doe Maar wekelijks de 'winnende' regels en na acht weken was het nummer klaar.
Dit bood iedereen de kans om mee te schrijven aan een potentiële Doe Maar hit en daadwerkelijk mee te delen in de auteursrechten.
De winnende regels werden elke maandag bekend gemaakt in het radioprogramma 'Evers Staat Op' van Radio 538.

Nadat de hype rond de concerten was geluwd en de kaartverkoop bleef steken, zorgde de actie voor een enorme hoeveelheid extra (gratis) exposure voor Doe Maar en hun concertreeks. Dit resulteerde in een enorme toename van de kaartverkoop en een uitverkocht 4e concert.
Voor/over product of dienst
Doe Maar en hun concertreeks in Symphonica in Rosso
Doelgroep(en)
Heel Nederland; van de ‘oorspronkelijke’ Doe Maar fans tot een nieuwe generatie muziekliefhebbers.