Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Birthday Wall
Opdrachtgever:
Rituals
Bureau:
Digital Natives (voorheen Creative Monkeys)
Datum eerste publicatie:
06/09/2013
url:
http://www.bdaywall.com
Categorie:
Online Campagne
Social Media

Credits

Concept:
Erik de Vreede, Sander van der Vliet, Dylan Alling, Tim Holland
Art Direction / Design:
Dylan Alling, Bianca de Visser, Jaer Pollux
Copy / Redactie:
Dagmar Brusse
Interaction Design:
Leonie Jonk
Technische realisatie:
Sander van der Vliet, Ezra Pool
Account:
Frederike Hurenkamp
Verantwoordelijk bij klant:
Angelique Smit
Overigen:
Video credits: Maarten Witte, Dylan Alling, Erik de Vreede, Tim Holland


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
“Happiness can be found in the smallest things. It is our passion to transform your everyday routines into more meaningful rituals.”

De manier waarop wij iemand feliciteren is in korte tijd veranderd door de opkomst van social media. Rituals inspireert mensen met The Birthday Wall om net een beetje extra moeite te doen voor een jarige vriend(in) en zodoende van het online feliciteren een bijzonder ritueel te maken. Op The Birthday Wall kan je voor een jarige vriend(in) een Birthday Wall aanmaken en je gezamenlijke vrienden uitnodigen via Facebook om een felicitatie, foto of zoen achter te laten. Bij vijf felicitaties of meer krijgt de jarige een Rituals cadeau thuis gestuurd. Samen zorg je er voor dat je jarige vriend(in) een onvergetelijke verjaardag heeft. 

The Birthday Wall was een sociale campagne waarmee Rituals op een positieve manier in aanraking wilde komen met haar Fans en de vrienden van haar fans. Daarbij draagt de campagne bij aan de branding van Rituals als cadeaumerk.
Voor/over product of dienst
1) Op www.bdaywall.com verbind je met Facebook en kies je een jarige vriend(in) om een Birthday Wall voor aan te maken.

2) Vervolgens schrijf je het eerste persoonlijke bericht voor op de Birthday Wall.

3) Via Facebook nodig je jullie gezamenlijk vrienden uit om een felicitatie achter te laten op de Birthday Wall van de jarige.

4) Op de dag dat jouw vriend(in) jarig is gaat de Birthday Wall live en krijgen de gezamenlijke vrienden een publieke uitnodiging op hun Facebook timeline. De jarige krijgt op zijn/haar timeline een bericht dat er een Birthday Wall voor hem/haar is aangemaakt.

5) Tijdens de verjaardag laten vrienden op de unieke Birthday Wall van de jarige een felicitatie achter nadat ze moeten inloggen met Facebook. Op de Birthday Wall kan je ook leuke foto's uploaden, een zoen achterlaten of een stukje taart eten. Bij vijf felicitaties of meer krijgt de jarige een cadeautje van Rituals thuis gestuurd.

De campagne is toegangkelijk in het Nederlands, Engels en Spaans.
Doelgroep(en)
1. Fans van Rituals. (Facebook, nieuwsbrief, website, winkel)
2. De vrienden van de fans van Rituals.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
“Happiness can be found in the smallest things. It is our passion to transform your everyday routines into more meaningful rituals.”

De manier waarop wij iemand feliciteren is in korte tijd veranderd door de opkomst van social media. Rituals inspireert mensen met The Birthday Wall om net een beetje extra moeite te doen voor een jarige vriend(in) en zodoende van het online feliciteren een bijzonder ritueel te maken. Op The Birthday Wall kan je voor een jarige vriend(in) een Birthday Wall aanmaken en je gezamenlijke vrienden uitnodigen via Facebook om een felicitatie, foto of zoen achter te laten. Bij vijf felicitaties of meer krijgt de jarige een Rituals cadeau thuis gestuurd. Samen zorg je er voor dat je jarige vriend(in) een onvergetelijke verjaardag heeft. 

The Birthday Wall was een sociale campagne waarmee Rituals op een positieve manier in aanraking wilde komen met haar Fans en de vrienden van haar fans. Daarbij draagt de campagne bij aan de branding van Rituals als cadeaumerk.
Voor/over product of dienst
1) Op www.bdaywall.com verbind je met Facebook en kies je een jarige vriend(in) om een Birthday Wall voor aan te maken.

2) Vervolgens schrijf je het eerste persoonlijke bericht voor op de Birthday Wall.

3) Via Facebook nodig je jullie gezamenlijk vrienden uit om een felicitatie achter te laten op de Birthday Wall van de jarige.

4) Op de dag dat jouw vriend(in) jarig is gaat de Birthday Wall live en krijgen de gezamenlijke vrienden een publieke uitnodiging op hun Facebook timeline. De jarige krijgt op zijn/haar timeline een bericht dat er een Birthday Wall voor hem/haar is aangemaakt.

5) Tijdens de verjaardag laten vrienden op de unieke Birthday Wall van de jarige een felicitatie achter nadat ze moeten inloggen met Facebook. Op de Birthday Wall kan je ook leuke foto's uploaden, een zoen achterlaten of een stukje taart eten. Bij vijf felicitaties of meer krijgt de jarige een cadeautje van Rituals thuis gestuurd.

De campagne is toegangkelijk in het Nederlands, Engels en Spaans.
Doelgroep(en)
1. Fans van Rituals. (Facebook, nieuwsbrief, website, winkel)
2. De vrienden van de fans van Rituals.