Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Windows Matchmaker
Opdrachtgever:
Microsoft
Bureau:
Red Urban
Datum eerste publicatie:
10/04/2013
url:
http://www.windowsmatchmaker.nl
Categorie:
Website
Design
Content

Credits

Concept:
Kees van Dorp, Robin Pas
Art Direction / Design:
Kees van Dorp, Robin Pas, Alex Constantinou, Ernst Dommisse
Copy / Redactie:
Floris Kreulen
Interaction Design:
Kees van Dorp, Ernst Dommisse
Technische realisatie:
Joran Veenstra, Dennis de Grauw, Hardware.info
Account:
Sanne van der Bie, Eveline Wiegmans
Verantwoordelijk bij klant:
Dimitri Hoekstra, Inge Droog, Joris Jan Goos
Overigen:
Hardwareinfo.nl


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Een nieuwe computer kiezen is niet eenvoudig. Er zijn heel veel modellen en hoe weet je nu welke het beste bij jou past? Wordt het een tablet, een laptop of toch een desktop? Als ‘thought leader’ in de complexe digitale wereld helpt Microsoft je een computer te vinden die aan jouw wensen voldoet. Samen met het onafhankelijke computerplatform Hardware.info ontwikkelden wij de Windows Matchmaker. Deze online gids bouwt in enkele zeer toegankelijke en persoonlijke vragen een gebruikersprofiel van jou op en vergelijkt dat met de scores van honderden desktops, laptops en tablets die op dit moment te koop zijn. Het resultaat is een top 3 computers waarmee je het beste uit de voeten kunt: jouw ideale match.

Via advertising, contentintegratie en e-mailmarketing werd de Windows Matchmaker op het Microsoft netwerk gelanceerd.
Voor/over product of dienst
Microsoft is met Windows marktleider in het computer segment.
Doelgroep(en)
Iedereen (particulier, student of zakelijke gebruiker) die er over nadenkt een nieuwe computer te kopen. In het bijzonder mensen die niet veel verstand van computers hebben, die niet vertrouwd zijn met technische specificaties en vaktermen en behoefte hebben aan eerlijk en onafhankelijk advies, zoals bijvoorbeeld veel ouderen.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Een nieuwe computer kiezen is niet eenvoudig. Er zijn heel veel modellen en hoe weet je nu welke het beste bij jou past? Wordt het een tablet, een laptop of toch een desktop? Als ‘thought leader’ in de complexe digitale wereld helpt Microsoft je een computer te vinden die aan jouw wensen voldoet. Samen met het onafhankelijke computerplatform Hardware.info ontwikkelden wij de Windows Matchmaker. Deze online gids bouwt in enkele zeer toegankelijke en persoonlijke vragen een gebruikersprofiel van jou op en vergelijkt dat met de scores van honderden desktops, laptops en tablets die op dit moment te koop zijn. Het resultaat is een top 3 computers waarmee je het beste uit de voeten kunt: jouw ideale match.

Via advertising, contentintegratie en e-mailmarketing werd de Windows Matchmaker op het Microsoft netwerk gelanceerd.
Voor/over product of dienst
Microsoft is met Windows marktleider in het computer segment.
Doelgroep(en)
Iedereen (particulier, student of zakelijke gebruiker) die er over nadenkt een nieuwe computer te kopen. In het bijzonder mensen die niet veel verstand van computers hebben, die niet vertrouwd zijn met technische specificaties en vaktermen en behoefte hebben aan eerlijk en onafhankelijk advies, zoals bijvoorbeeld veel ouderen.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Een nieuwe computer kiezen is niet eenvoudig. Er zijn heel veel modellen en hoe weet je nu welke het beste bij jou past? Wordt het een tablet, een laptop of toch een desktop? Als ‘thought leader’ in de complexe digitale wereld helpt Microsoft je een computer te vinden die aan jouw wensen voldoet. Samen met het onafhankelijke computerplatform Hardware.info ontwikkelden wij de Windows Matchmaker. Deze online gids bouwt in enkele zeer toegankelijke en persoonlijke vragen een gebruikersprofiel van jou op en vergelijkt dat met de scores van honderden desktops, laptops en tablets die op dit moment te koop zijn. Het resultaat is een top 3 computers waarmee je het beste uit de voeten kunt: jouw ideale match.

Via advertising, contentintegratie en e-mailmarketing werd de Windows Matchmaker op het Microsoft netwerk gelanceerd.
Voor/over product of dienst
Microsoft is met Windows marktleider in het computer segment.
Doelgroep(en)
Iedereen (particulier, student of zakelijke gebruiker) die er over nadenkt een nieuwe computer te kopen. In het bijzonder mensen die niet veel verstand van computers hebben, die niet vertrouwd zijn met technische specificaties en vaktermen en behoefte hebben aan eerlijk en onafhankelijk advies, zoals bijvoorbeeld veel ouderen.