Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De 10 Vergeten Dieren
Opdrachtgever:
Artis
Bureau:
Dawn & Fabrique [merken, design & interactie]
Datum eerste publicatie:
01/05/2012
url:
http://www.artis.nl/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Dawn
Art Direction / Design:
Ward Graumans
Copy / Redactie:
David Snellenberg, Rens de Jonge
Interaction Design:
Fabrique [merken, design & interactie]
Technische realisatie:
Fabrique [merken, design & interactie] & Q42
Account:
Milou de Hollander
Verantwoordelijk bij klant:
Veronique Hoogendoorn, Jeroen Alberdingk Thijm
Overigen:
Regisseur: Bram Schouw / Illustrator: Raoul Deleo / Geluid: Soundcircus / Postproductie: Crabsalad


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Uit onderzoek blijkt dat Artis-bezoekers vooral voor populaire diersoorten komen, zoals olifanten en giraffes. Terwijl Artis juist als missie heeft om liefde en respect voor de natuur in al haar verscheidenheid te stimuleren. Daarom besluiten we in de zomer van 2012 eens niet de populaire soorten centraal te stellen. Maar tien dieren die vaak over het hoofd gezien worden, omdat ze heel klein zijn, zichzelf verstoppen of tegenover een populair dier zitten; elk met een eigen verhaal.

In de crossmediastrategie en het concept ‘de 10 Vergeten Dieren’ krijgen onder andere de gehoornde koffervis, dwergoeistiti en axolotl een zomer lang extra aandacht. We brengen een ode aan deze dieren met filmpjes, educatieve activiteiten, online content, blogs van verzorgers, vaste rubrieken in de media, een route in Artis en een app die bezoekers langs deze route leidt. Zo wordt de Vergeten-Dierencampagne de meest geïntegreerde crossmediacampagne van Artis ooit en beleeft Artis in 2012 een succesjaar.
Voor/over product of dienst
Artis is de oudste dierentuin van Nederland. Gelegen in hartje Amsterdam. Officieel is de naam Natura Artis Magistra, wat betekent: 'de natuur is de leermeesteres van kunst en wetenschap'. Vanuit deze gedachte is Artis in 1838 opgericht als een plek waar mensen geïnspireerd raken, zich verwonderen en leren over de natuur en zichzelf.

Artis wil daarom meer bieden dan een dagje apen en leeuwen kijken. Met een collectie van meer dan 900 diersoorten, 200 bomensoorten en duizend plantensoorten in een historisch stadspark. Met haar Planetarium en musea. Met de Artis Academie, natuurbehoudsactiviteiten en kunstzinnige programma’s. Zo wil Artis in een wereld waarin een fragiele relatie bestaat tussen mens en natuur, liefde en zorg voor de natuur stimuleren. En uitgroeien tot het meest toonaangevende instituut op dit gebied.
Doelgroep(en)
Heel Nederland op zoek naar een bijzonder dagje uit. Waarbinnen de Randstad de hoofdregio vormt.