Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
12.12.12 Feyenoord Rotterdam
Opdrachtgever:
Feyenoord Rotterdam
Bureau:
Your Media Group
Datum eerste publicatie:
12/12/2012
url:
http://121212.feyenoord.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Mirjam Bode, Richard Schot, Michel Koreman (YMG)
Art Direction / Design:
YMG/ MADE IN RTTRDM
Copy / Redactie:
YMG/ MADE IN RTTRDM
Interaction Design:
YMG/ BLIS
Technische realisatie:
YMG/BLIS/FAAS
Account:
YMG/MADE IN RTTRDM
Verantwoordelijk bij klant:
Karin van der Aa, Wesley Ramakers van Praag, Viola van der Lely


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Bij Feyenoord werd al weken uitgekeken naar 12 december 2012, oftewel: 12-12-12. Het was voor de club dé datum om de supporters, de 12e man, te bedanken. Feyenoord klopte aan bij ons om invulling te geven aan een eendaagse bedankcampagne, die de titel ‘Legioen bedankt’ kreeg. Onder deze noemer werden door Your Media Group voor diverse platformen creaties bedacht en content geproduceerd, die op 12-12-12 gepubliceerd zou worden.

Het basisidee van waaruit gewerkt werd, was dat 12 prominente Feyenoorders – namens iedereen die ooit het rood-witte shirt droeg en dit nog gaat doen – het Legioen zouden bedanken voor de jarenlange
onvoorwaardelijke steun. De 12 Feyenoorders spraken gezamenlijk een korte bedankvideo in, waarin ieder een woord of zin voor zijn rekening nam. Daarnaast werden ze op stilistische wijze gefotografeerd voor de paginagrote krantenadvertenties. De bedankvideo kwam op de speciaal ontworpen website te staan met daarbij van elke een video-interview.
Voor/over product of dienst
Bij geen enkele voetbalclub is de afstand tussen de spelers en het publiek zo klein als bij Feyenoord. Bij Feyenoord vormen de supporters echt de twaalfde man. De fans voelen zich daadwerkelijk onderdeel van het team. Dat geen enkele speler ooit met rugnummer 12 zal spelen, omdat dat nummer van de fans is, zegt voldoende.

Vanwege die nauwe binding tussen spelers en fans is ervoor gekozen om in de supporterscampagnes het rugnummer 12 een hoofdrol te laten spelen. De fans worden daarmee echt onderdeel van de campagnes.
Doelgroep(en)
Iedereen die op enige wijze een sympathiek gevoel heeft bij Feyenoord.