Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Kerst van Twaalf
Opdrachtgever:
Rhinofly & Tribewise
Bureau:
Rhinofly & Tribewise
Datum eerste publicatie:
17/12/2012
url:
http://www.dekerstvantwaalf.nl/
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Matthijs Roumen, Jacco Huysmans, Jojanneke Brouwer, Jork Zijlstra
Art Direction / Design:
Hugo van de Hoef
Copy / Redactie:
Matthijs Roumen, Hugo van de Hoef
Interaction Design:
Klaas Landsman
Technische realisatie:
Bertram Vlaanderen, Erik Westra, Jacco Huysmans


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Ieder jaar grijpen we Kerst aan om op een creatieve manier onder de aandacht van onze opdrachtgevers en relaties te komen. Dat is best lastig, december is immers de drukste communicatieperiode van het jaar. Toch slagen wij er elk jaar weer in door een innovatief en creatief concept neer te zetten, dat aanslaat bij onze opdrachtgevers en relaties. In 2012 is ons dat ook gelukt met De Kerst van Twaalf.

In de drukste periode van het jaar kunnen de Elfen wel wat hulp gebruiken. Daarom hebben wij Twaalf ontwikkeld. De opdracht: Overtuig de Kerstman door online Twaalf real-time te besturen, vindt een cadeau in ons pand en je mag het houden!

Om Twaalf goed te laten werken is hij bepakt met de laatste technieken. De robot bestaat uit een Lego Mindstorm NXT, die de gebruiker via een custom Androidapp aanstuurde. Voor de livestream hebben we een tweede Androidtoestel gebruikt. Met een RFID-lezer en twee kleurensensoren om op het juiste 80 meter lange parcours te blijven vond men de cadeaus.
Voor/over product of dienst
Rhinofly staat voor strategie, concept, creatie en uitvoering van interactieve communicatie. We geloven in de samenhang tussen concepts & codes.
Doelgroep(en)
De opdrachtgevers, relaties en bekenden van Rhinofly en Tribewise.