Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Back to the Future: IE Arcade Journey
Opdrachtgever:
Microsoft
Bureau:
Universal Media
Datum eerste publicatie:
16/10/2012
url:
http://atari.com/arcade
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Universal Media
Art Direction / Design:
Universal Media
Copy / Redactie:
Dorst & Lesser
Interaction Design:
Universal Media
Technische realisatie:
Monsterscore
Account:
Universal Media
Verantwoordelijk bij klant:
Coen Nijkrake & Dimitri Hoekstra


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Internet Explorer (IE) heeft in de loop der jaren onmiskenbaar aantrekkingskracht verloren. Van paradepaardje naar een verouderde, trage browser die vaak crasht. Met name onder toonaangevende doelgroepen, zoals Webenthusiasts en Webdevelopers, is IE de risee onder de browsers.
Microsoft heeft de afgelopen jaren keihard gewerkt aan het grondig renoveren van de IE-browser. IE heeft een totale make-over gehad en is helemaal klaar voor de toekomst. Hoogste tijd om IE opnieuw op de kaart te zetten als eigentijdse, innovatieve browser en “Perfect voor Touch”.
Voor/over product of dienst
De negatieve perceptie t.a.v. IE is diepgeworteld bij de grootste influentials: Webenthusiasts en Webdevelopers. Een groep die wordt gekenmerkt door volle agenda’s, veel onderweg, sociale verplichtingen, gamen en uitgaan, en een hang naar “old school” (trend). Een rechtstreekse benadering vanuit IE gaat niet werken. Daarom gaan we in cognito, en spelen we in op de liefde voor old school en gamen. We roepen onderbewuste emoties en jeugdherinneringen op en we raken ze recht in het hart.: Atari is back! Atari gameclassics gaan de nieuwe eigenschappen van IE overbrengen. “Pong” of “Asteroid” op een tablet: all the joy, without a joystick. De nostalgie wordt gevoed door custom made, vintage speelkasten. Dítmaal voorzien van de nieuwe interactieve IE browser en Windows 8 touchscreens.
Doelgroep(en)
Dé manier om IE weer terug op de kaart te zetten, is door erkenning en geloofwaardigheid terug te winnen bij de meest invloedrijke doelgroepen. Webenthusiasts en Webdevelopers worden gekenmerkt door drukte, sociaal, voorliefde gamen, old school (trend), uitgaan en zijn veel onderweg.