Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Challenge the Obvious
Opdrachtgever:
HUB Footwear
Bureau:
Virtue World Wide
Datum eerste publicatie:
03/07/2014
url:
http://www.hubfootwear.com
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Virtue World Wide
Art Direction / Design:
Virtue World Wide
Copy / Redactie:
Virtue World Wide
Interaction Design:
Virtue World Wide
Technische realisatie:
Virtue World Wide
Account:
Virtue World Wide
Verantwoordelijk bij klant:
Huub van Boekel en Marije Buren


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Virtue ontwikkelde een content gerichte strategie; Challenge the Obvious. De soft launch van de campagne bestond uit het creëren en distribueren van een serie online blogs op de HUB Footwear website over mensen die elke dag zich zelf en het leven om hen heen opnieuw uitdagen op een creatieve en verrassende manier. Daarnaast ontwikkelden we een long-form documentaire over ‘Philly Painting’, een bijzonder initiatief van de Nederlandse kunstenaars Dre Uhrhahn en Jeroen Koolhaas waarbij ze samen met de buurt een van de gevaarlijkste wijken van Philly opknappen.

De documentaire werd gelanceerd met screening events in Londen, Kopenhagen, Berlijn en Amsterdam voor invloedrijke bloggers, media en lokale smaakmakers. De documentaire is inmiddels door meer dan 170.000 mensen gezien leverde meer dan 100 pers plaatsingen op ter waarde van 220.000 euro.

Binnen een jaar heeft de campagne bereikt dat de smaakmakers van Europa nu praten over HUB Footwear en dit is nog maar het begin.
Voor/over product of dienst
In 2004 werd HUB Footwear gelanceerd in Nederland en groeide al snel uit tot een gerespecteerd schoenen label. Begin 2012 startte hun nieuwe missie: Van label naar merk groeien en DE sophisticated sneaker voor creatief ingestelde jongvolwassenen worden.
Doelgroep(en)
Samen met Virtue World Wide, het in-huis creatief bureau van VICE, werd een strategie bedacht gericht op de 18 tot 24 jarige smaakmakers in Europa. Een kleine maar zeer invloedrijke groep die goed in staat is om de merkboodschap te verspreiden