Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
9-tot-5 ThermaCare
Opdrachtgever:
Pfizer
Bureau:
Electric Zoo
Datum eerste publicatie:
02/06/2012
url:
http://www.werktvan9tot5.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Laurine Verweyen, Rogier Cornellise
Technische realisatie:
Roel Nuyts
Account:
Maarten van Hemmen
Verantwoordelijk bij klant:
Michiel Simons
Overigen:
Andrada Morar - PR


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
50% van alle mensen met een kantoorbaan krijgt ooit Rug- of Nekklachten in zijn of haar leven…ThermaCare geeft 8 uur lang pijnverlichting bij deze klachten. Dat is dus een hele kantoordag (van 9 tot 5!) zonder pijn. Dit bracht ons tot de 9-tot-5 campagne.

ThermaCare stuurde een persbericht uit “Helft werkende Nederlanders heeft last van Rugklachten” Dit werd massaal opgepikt door traditionele (o.a. Metro) en online media (o.a. Nu.nl). Gelijktijdig liep een ThermaCare banneringcampagne met een gratis oplossing. Zo werd aandacht gecreëerd voor het probleem en de oplossing.
Op Twitter vonden we mensen die klaagden over rug- / nekpijn en op A’dam Zuid-as flyerden we mensen op weg naar kantoor.

Dit alles bracht mensen naar de 9-tot-5 campagnesite. Deze was geopend van 9 uur ’s ochtends tot 5 uur ’s avonds. Op de site kon de consument gratis ThermaCare aanvragen. Onze virtuele assistente op Twitter, “Herma” hielp consument door het bestelproces.
Voor/over product of dienst
ThermaCare
Doelgroep(en)
- 35 - 45, Werkende Nederlanders (op kantoor) met rug- en nekpijn.