Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Monuta - Draaiboek
Opdrachtgever:
Monuta
Bureau:
Lukkien
Datum eerste publicatie:
02/04/2015
url:
http://www.monuta.nl/draaiboek/
Categorie:
Innovation
Website
Design

Credits

Concept:
Henny Jansen, Niels Evers (Lukkien), Koos Ris (High Value), Sandra Koopman, Mandy van Wincoop, Yolanda Wouters (Monuta)
Art Direction / Design:
Henny Jansen, Niels Evers
Copy / Redactie:
Sandra Koopmans, Mandy van Wincoop (Monuta), Pleuni van Keulen (Lukkien)
Interaction Design:
Harald Laanbroek (Lukkien), Harro Vons (Luminis)
Technische realisatie:
Lukkien front-end, Luminis back-end ontwikkeling
Account:
Henny Jansen, Bram Kessels, Anique Kampschreur, Marlon van Schellebeek (Lukkien), René Janssen (Luminis)
Verantwoordelijk bij klant:
Sandra Koopman, Mandy van Wincoop (Monuta)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Mensen willen steeds meer zelf regelen bij een uitvaart. In korte tijd moet er veel gebeuren. Er moeten veel beslissingen genomen worden en dat levert, in combinatie met emoties, soms stress op. De transparante planningstool ‘Monuta Draaiboek’ geeft nabestaanden inzicht in wat er allemaal en op welk moment geregeld moet worden. Zo kan men de uitvaart compleet zelf verzorgen, of ervoor kiezen om bepaalde onderdelen uit te besteden aan de uitvaartverzorger. Het Draaiboek geeft een overzicht van taken en kosten, georganiseerd op urgentie met automatische notificaties.
Voor/over product of dienst
De automatische notificaties en desgewenst telefonische terugkoppeling door medewerkers van Monuta zorgen er samen voor dat fouten worden vermeden en eventuele onzekerheid bij nabestaanden wordt weggenomen. Monuta kan hierbij 24 uur per dag ondersteuning bieden.
Monuta levert een breed assortiment van producten en diensten en werkt samen met gespecialiseerde leveranciers voor bloemen en rouwdrukwerk. De consument bepaalt zelf waar hij bestelt.
Doelgroep(en)
Op basis van langdurige ervaring met uiteenlopende uitvaartwensen en onderzoek maakt Monuta onderscheid tussen zes doelgroepen. De propositie richt zich op de twee groepen die graag samen dingen willen regelen voor de uitvaart en keuzes willen delen. Deze twee groepen zijn ook het meest actief op internet en de verschillende sociale media.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Mensen willen steeds meer zelf regelen bij een uitvaart. In korte tijd moet er veel gebeuren. Er moeten veel beslissingen genomen worden en dat levert, in combinatie met emoties, soms stress op. De transparante planningstool ‘Monuta Draaiboek’ geeft nabestaanden inzicht in wat er allemaal en op welk moment geregeld moet worden. Zo kan men de uitvaart compleet zelf verzorgen, of ervoor kiezen om bepaalde onderdelen uit te besteden aan de uitvaartverzorger. Het Draaiboek geeft een overzicht van taken en kosten, georganiseerd op urgentie met automatische notificaties.
Voor/over product of dienst
De automatische notificaties en desgewenst telefonische terugkoppeling door medewerkers van Monuta zorgen er samen voor dat fouten worden vermeden en eventuele onzekerheid bij nabestaanden wordt weggenomen. Monuta kan hierbij 24 uur per dag ondersteuning bieden.
Monuta levert een breed assortiment van producten en diensten en werkt samen met gespecialiseerde leveranciers voor bloemen en rouwdrukwerk. De consument bepaalt zelf waar hij bestelt.
Doelgroep(en)
Op basis van langdurige ervaring met uiteenlopende uitvaartwensen en onderzoek maakt Monuta onderscheid tussen zes doelgroepen. De propositie richt zich op de twee groepen die graag samen dingen willen regelen voor de uitvaart en keuzes willen delen. Deze twee groepen zijn ook het meest actief op internet en de verschillende sociale media.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Mensen willen steeds meer zelf regelen bij een uitvaart. In korte tijd moet er veel gebeuren. Er moeten veel beslissingen genomen worden en dat levert, in combinatie met emoties, soms stress op. De transparante planningstool ‘Monuta Draaiboek’ geeft nabestaanden inzicht in wat er allemaal en op welk moment geregeld moet worden. Zo kan men de uitvaart compleet zelf verzorgen, of ervoor kiezen om bepaalde onderdelen uit te besteden aan de uitvaartverzorger. Het Draaiboek geeft een overzicht van taken en kosten, georganiseerd op urgentie met automatische notificaties.
Voor/over product of dienst
De automatische notificaties en desgewenst telefonische terugkoppeling door medewerkers van Monuta zorgen er samen voor dat fouten worden vermeden en eventuele onzekerheid bij nabestaanden wordt weggenomen. Monuta kan hierbij 24 uur per dag ondersteuning bieden.
Monuta levert een breed assortiment van producten en diensten en werkt samen met gespecialiseerde leveranciers voor bloemen en rouwdrukwerk. De consument bepaalt zelf waar hij bestelt.
Doelgroep(en)
Op basis van langdurige ervaring met uiteenlopende uitvaartwensen en onderzoek maakt Monuta onderscheid tussen zes doelgroepen. De propositie richt zich op de twee groepen die graag samen dingen willen regelen voor de uitvaart en keuzes willen delen. Deze twee groepen zijn ook het meest actief op internet en de verschillende sociale media.