Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Greetz kaarten en cadeaus iPad app
Opdrachtgever:
Greetz
Bureau:
Sharewire
Datum eerste publicatie:
04/11/2013
url:
http://www.greetz.nl/greetz-app
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Greetz
Art Direction / Design:
Greetz
Copy / Redactie:
Greetz
Interaction Design:
Astrid van Marion
Technische realisatie:
Sergey Novitsky
Account:
Dim Veldhuisen
Verantwoordelijk bij klant:
Roos Lesmeister


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Samen met Greetz ontwikkelde Sharewire de iPad app. Na het succes van de Greetz iPhone app die in 2011 werd gelanceerd (Thuiswinkel award beste mobiele webwinkel 2012), lanceerde Greetz de iPad app in April 2012.

Greetz.nl is de Nederlandse marktleider in online echte wenskaarten. Via Greetz.nl konden consumenten al snel en in vier eenvoudige stappen een wenskaart maken.

Helemaal nieuw op de iPad versie van de Greetz app is het toevoegen van een cadeau aan je kaart. Tevens verscheen er een update van de app met iDeal als nieuwe betaalmethode.
Voor/over product of dienst
Met de Greetz iPad app kunnen gebruikers gedrukte kaarten kiezen, bewerken en laten versturen, al of niet in combinatie met een cadeautje.

De kaarten kunnen voorzien worden van eigen foto's, tekeningen, teksten in alle kleuren en fonts, stickers, Google maps en/of een spraakmemo.
Deze app is één van de eerste iPad apps die gebruik maakt van multi-touch gestures.
Doelgroep(en)
De gebruiker van Greetz bestaat voor zo’n 90% uit vrouwen tussen de 25 en 55 jaar oud.