Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Looking For New Colleagues
Opdrachtgever:
Stamenkovits Stibbe Stalenhoef Schreuder & Orchestra
Bureau:
Stamenkovits Stibbe Stalenhoef Schreuder & Orchestra
Datum eerste publicatie:
12/10/2012
url:
http://www.bigidea.nl/spotify
Categorie:
Social Media
Media-Inzet

Credits

Concept:
Merel den Broeder, Stella Geurtsen
Art Direction / Design:
Stella Geurtsen
Copy / Redactie:
Merel den Broeder
Technische realisatie:
Geluidsstudio: FC Walvisch


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Ons bureau SSSS&Orchestra was met spoed opzoek naar nieuwe collega’s die ons Orchestra konden versterken. Dit nieuws moest zich dus ook snel verspreiden.

Alle potentiele nieuwe collega’s bevonden zich tussen onze reclamevrienden op Facebook, waar ze de hele dag door naar muziek luisterden op Spotify.

Daarom maakten we van de vacature een song, waarmee we gelijk een beetje ‘Orchestra’ in de vacature stopten.

Met deze song infiltreerden we op Spotify, waar we met de titel SSSS&Orchestra is Looking For New Colleagues opvielen tussen de andere artiesten.

Door dit nummer te beluisteren vanaf onze Facebook accounts werd de vacature vanzelf én snel verspreid via Facebook en in de Spotifylijst. Iedere luisteraar verspreidde de vacature verder, waardoor het snel een hit werd onder de juiste mensen uit ons netwerk.

Uiteindelijk konden we een budget van nog geen 100euro ons Orchestra aanvullen met waardevolle nieuwe mensen
(die –net als wij- gelukkig beter zijn in hun werk, dan in zingen).
Voor/over product of dienst
Reclamebureau SSSS&Orchestra (self promotion).
Doelgroep(en)
Ambitieuze jonge mensen met een aantal jaren ervaring in het reclamevak.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Ons bureau SSSS&Orchestra was met spoed opzoek naar nieuwe collega’s die ons Orchestra konden versterken. Dit nieuws moest zich dus ook snel verspreiden.

Alle potentiele nieuwe collega’s bevonden zich tussen onze reclamevrienden op Facebook, waar ze de hele dag door naar muziek luisterden op Spotify.

Daarom maakten we van de vacature een song, waarmee we gelijk een beetje ‘Orchestra’ in de vacature stopten.

Met deze song infiltreerden we op Spotify, waar we met de titel SSSS&Orchestra is Looking For New Colleagues opvielen tussen de andere artiesten.

Door dit nummer te beluisteren vanaf onze Facebook accounts werd de vacature vanzelf én snel verspreid via Facebook en in de Spotifylijst. Iedere luisteraar verspreidde de vacature verder, waardoor het snel een hit werd onder de juiste mensen uit ons netwerk.

Uiteindelijk konden we een budget van nog geen 100euro ons Orchestra aanvullen met waardevolle nieuwe mensen
(die –net als wij- gelukkig beter zijn in hun werk, dan in zingen).
Voor/over product of dienst
Reclamebureau SSSS&Orchestra (self promotion).
Doelgroep(en)
Ambitieuze jonge mensen met een aantal jaren ervaring in het reclamevak.